Dårlig/svampet forbremse

Følg tråden
RasBo
RasBo
Postnr: 4000
RasBo RasBo

Hej alle LDS'er,

Jeg har købt en Suzuki GSX1100f fra 1989 som inden jeg fik den har stået meget længe, måske 10 år. Jeg har problemer med forbremsen som jeg ikke kan få hård. Systemet er tæt og jeg har udskiftet bremsevæsken og udluftet grundigt.

Mit spørgsmål går på om bremseslangerne med tiden kan blive dårlige og udvide sig således trykket går til slangerne i stedet for ned til skiverne? Jeg kan se at slangerne vrider sig lidt når jeg trykker ind på bremsegrebet.

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Jeg ville helt klart skifte de slanger. De kan blive møre - men 30 år er da trods alt også en god levetid.

Søren O
RasBo
RasBo
RasBo RasBo Trådstarter

Ja det har du ret i, men visuelt ser de fine ud. Jeg vil forsøge at købe nogle nye....

Så er det igang med at trawle diverse sider igennem for at finde de bedste og billigste som passer :-/

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Pruuuu! Du skal købe stålarmerede slanger, så er dine problemer slut. De er meget mere stabile end de originale. De fåes i mange længder.

RasBo
RasBo
RasBo RasBo Trådstarter

Hej Uldal,

Jeg snakkede med en synsmand der sagde præcis det samme. Jeg har købt de her:

https://m.louis.eu/artikel/trw-brake-pipe-kit-front-kit-with-abe-fuer-suzuki-gsx-1100-f-j-r/10045280?list=73314bfddeb2c963721cb08f01cc64d9&filter_bike_id=0147&filter_article_number=10045601

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Jeps! Så ses vi derude! Go sommer.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Bremse slanger - ældre Suzuki
    Lav-Motorcykel
  2. Startproblemer på Suzuki GSX 250 es
    Lav-Motorcykel