Dårlig/svampet forbremse

Hej alle LDS'er,

Jeg har købt en Suzuki GSX1100f fra 1989 som inden jeg fik den har stået meget længe, måske 10 år. Jeg har problemer med forbremsen som jeg ikke kan få hård. Systemet er tæt og jeg har udskiftet bremsevæsken og udluftet grundigt.

Mit spørgsmål går på om bremseslangerne med tiden kan blive dårlige og udvide sig således trykket går til slangerne i stedet for ned til skiverne? Jeg kan se at slangerne vrider sig lidt når jeg trykker ind på bremsegrebet.


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville helt klart skifte de slanger. De kan blive møre - men 30 år er da trods alt også en god levetid.


Søren O

Ja det har du ret i, men visuelt ser de fine ud. Jeg vil forsøge at købe nogle nye....

Så er det igang med at trawle diverse sider igennem for at finde de bedste og billigste som passer :-/


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Pruuuu! Du skal købe stålarmerede slanger, så er dine problemer slut. De er meget mere stabile end de originale. De fåes i mange længder.


 

Hej Uldal,

Jeg snakkede med en synsmand der sagde præcis det samme. Jeg har købt de her:

https://m.louis.eu/artikel/trw-brake-pipe-kit-front-kit-with-abe-fuer-suzuki-gsx-1100-f-j-r/10045280?list=73314bfddeb2c963721cb08f01cc64d9&filter_bike_id=0147&filter_article_number=10045601


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Jeps! Så ses vi derude! Go sommer.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis