Isolering gulvvarme hvilkne

Jeg har nu næsten brudt alt beton i huset, og skal til og grave ud. Hvad anbefaler i man bruger? Sundoitt s80, c80? Og evt hvor mange mm

Skal jeg grave hele huset ud på sammetidigt? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Trykstyrken kommer jo an på hvad du slutter med øverst. Er det rionet og beton, så er det ok med  80. Er de derimod svømmende gulv med varmefordelings plader skal du op i  250 i trykstyrke.

S står jo for den hvide som har en Lambda værdi på 0,038 medens C er mere grå og er lidt bedre isolerende med 0,031. Den sidste koster så lidt mere. Jeg ville vælge den billige hvis du ikke har problemer med udgravning. 

Jeg er ikke helt sikker på tykkelsen, og igen det kommer lidt an på resten af gulvet.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er beton og rionet jeg afslutter med, hvis jeg forstår hele korrekt, er det 320mm s80 man minium skal bruge i ombygning, samt 275mm ved c80?


Eller kan man godt bruge 300mm s80, uden at komme i klemme nogen steder, så man ikke behøver og ligge 20mm oven på de 2x150 

Det er de 300 mm S80  jeg har gjort det sidste sted. Og 300 mm S 250 til flydende gulv i december et andet sted. 

Der er ikke nogen der kommer efter dig, for det ses ikke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og det mærkes heller ikke på varmeregningen. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis