alarm til handicappet der kan give lyd til personalet?

jeg søger en alarm hvor man ved hjælp af kinden eller bevægelse kan alarmere personalet i det andet rum.

Det er når personen er sengeliggende, da personen ikke kan bruge arme eller ben.

Indtil nu bruges en slags bold der er koblet til en ringeklokke som så giver lys via ringeapparatet.

Alt skal være trådløst altså batteri.

Nogen der har en ide om hvilke muligheder der er?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Jeg arbejder med hjælpemidler. Der findes løsninger til det du efterspørger som kommunen kan hjælpe dig med og i mange tilfælde bevilger de det også.

Vh 

Kasper 

Der er jo kun det ene problem med at afgive signalet / ønske om hjælp, som dú skal have kommunens hjælpemiddelcentral til at løse. Når det er løst kan man jo forstærke det så meget man vil for at " vække´" nattevagter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der findes systemer hvor der monteres en 0/1 kontakt som man aktivere enten ved at blinke, puste eller giver en svag berøring. Det er helt normalt at anvende den slags form for kommunikation ved feks personer der lider af Als. Det ved de terapeuter der arbejder i din kommune også. Så tag fat i dem og lad dem gøre arbejdet. I forhold til hvordan nattevagtens opgaver er beskrevet i bevillingen kan der dog være et problem i forhold til at få bevilget en løsning, dvs hvis det er en “vågen” vagt, kan man ikke altid forvente kommunen går ind i løsningen. 

Hmi- basen er altid et godt sted at søge når man kigger på hjælpemidler. 

Håber det er ok jeg linker lige til et firma, der kendskab til at lave den slags løsninger, så kan du se hvad det er jeg mener. 

https://www.flt.dk/hjaelpemidler-til-als-patienter/

Vh Kasper 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis