Unidrain afløb, problemer.

Der er jo som udgangspunkt ikke ret stort vandgennemløb i vandlåsen på de aflange afløb man kan få fra Unidrain, og nogle gange når vi her i familien går i bad lige efter hinanden, kan der opstå et problem med at få den skummende sæbe skyllet ud for de sidste badegæster, og det hober sig op omkring rist og afløb, og ligeledes halvt ud i brusekabinen, pga. det simpelthen ikke kan nå at blive skyllet ud.


Det har intet med hældningen på fliserne at gøre, den er i orden, så findes der mon nogle fif/råd til at få større/bedre/hurtigere vandgennemløb i den dumme vandlås! :-) 

NB: Vandlåsen er naturligvis renset.


Jeg havde ellers hørt der var kommet en bedre vandlås fra Unidrain,:


https://www.lavprisvvs.dk/Afloeb-Kl...2jEALw_wcB


- men når jeg ringer til dem (Unidrain) siger de at det er noget vrøvl og at den ikke passer i.


Vi har denne model:


https://www.lavprisvvs.dk/Afloeb-Kl..._QEALw_wcB


Hvad gør vi ved problemet?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et forsigtigt bud:

Har I monteret trevlesi? Prøv a tage den ud..

Det er i hvert fald let og enkelt ay efterprøve🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 22-05-2019 09:33:06

Et forsigtigt bud:

Har I monteret trevlesi? Prøv a tage den ud..

Det er i hvert fald let og enkelt ay efterprøve🙂

 Tak for svaret :-).


Der ligger ikke trevlesi, eller noget andet, på, så desværre ikke en mulighed. Men ellers godt forslag :-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Men har du prøvet at tage vandlåsen op? Prøv at tage den op og se om det løber bedre uden den, på den måde kan du indkredse hvor problemet er.

Har problemet altid være der eller er det noget der er kommet senere?

Lars F. skrev den 22-05-2019 12:46:50

 Tak for svaret :-).


Der ligger ikke trevlesi, eller noget andet, på, så desværre ikke en mulighed. Men ellers godt forslag :-).

 Æv.. 

Tjah, så skru ned for sæbeforbruget🙂

God pointe at prøve uden vandlåsen, for at indsnævre årsagen..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for svarene indtil videre :-).


Ja okay, jeg troede det lå implicit i min forklaring at problemet ikke ligger i selve gulvafløbet, da jeg skam har haft vandlåsen oppe, bl.a. for at rense den :-).


Men altså, ingen stoppede afløb, kun en dum Unidrain vandlås der er konstrueret således at der ikke kan komme ret meget vand igennem, og dermed sæbe (læs: Det løber langsomt igennem), og derfor håbede jeg at nogle havde et fif til, om der fandtes en nyere/anden/bedre vandlås til afløbet, eller måske man kunne bore nogle huller (over vandlåsniveau naturligvis) der sikrede bedre og hurtigere vandgennemløb, etc?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce

Jeg har aldrig oplevet problemet med mit Unidrain, og på din beskrivelse lyder det ikke som der er problemer med at optage vandet ved første bad, men først ved de efterfølgende? Hvis der ikke er nok gennemstrømning gennmem unidrain, så ville problemet jo opstå allerede ved første bad? Eller første person bruger måske mindre sæbe?

Jeg tror derfor mest på, at du har en forstoppelse længere ude i din installation. Afløbsrøret bliver langsomt fyldt fordi vandet løber hurtigere til end fra.

Hvor brede sprækker har du i selve unidrain? Jeg har i begge mine badeværelser den med flise på, i det ene den "nye" lås, i det andet blot en lås nede i kælderen under badet.

I det med låsen startede jeg ud med et problem lidt som dit, både for meget skum og vand, som ikke kunne komme ud, men det blev kun marginalt bedre af at jeg tog vandlåsen op. Det viste sig så, at de havde skåret flisen ca. 1 mm for smal i begge sprækker, da det blev ændret hjalp det en del. Jeg mener det er 6mm krav, men står i manualen, jeg er ikke sikker.

Hej.

Har du første sal på? måske manglende udluftning af spildevandsystemet, så luften pakker sig om vandlåsen? bare en tanke.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg kan oplyse dig om, et helt nyt produkt på markedet som afhjælper dette problem.. Mvh Kent Madsen 
https://www.jemogfix.dk/no-1-linjevandlaas-selvrensende/8125/9056629/

Er der nogen der har prøvet produktet anbefalet af Kentma ?
Jeg har nemlig nøjagtigt samme problem som beskrevet oprindeligt i denne tråd. Jeg kan obsavere at det er i mit tilfælde grundet et par langhårede i familien, der hele tiden stopper den originale vandlås til.
Mvh
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis