Hej med jer alle

Jeg har et hus med uudnyttet overetage, men når jeg skal lægge et gulv vil jeg gerne have et lyddødt gulv.
Grundlæggende havde jeg tænkt at lægge et lag 22 mm gulvspånplader og oven på dette et lag lamelparketgulv. Så kommer det store spørgsmål skal der et lag gips mellem spånpladerne og parketten, eller skal jeg bare bruge en skumfolie. Og hvad med gipspladerne skal de under eller over spånpladerne ??
Jeg har oså set andre løsninger skitseret med at lægge 2 lag gulvgipsplade og så parketten oven på dette. Eller at der skal monteres en liste ca 15mm under gulvspærenes overkant og der herpå lægges en 13mm gipsplade der fuges til spærene med en fuge på ca 5mm i hver side. Oven på dette lægges så et alm. spånpladegulv og skumfolie og parket.
Jeg har et ekstra gulvspær mellem tagspærrene så stabiliteten skulle ikke være noget problem, der er max 50cm mellem spærene.
Hvem har erfaringer ??
Da det jo ikke er en konstruktion der sådan lige laves om, vil jeg jo gerne være sikker på at man ikke konstant kan høre gangtrafikken ovenpå når man sidder i stuen nedenunder.
Venligst Njord