Ophæng af tunge OSB kasser



Hej,

Jeg ønsker at hænge 6 kasser af denne type op på min væg (som jeg tror er lavet af gasbeton).
Eftersom bagsiden af kassen sidder helt ude ved kanten af de andre sider, tænker jeg ikke det er muligt at hænge dem op som køkkenskabe med en kile på bagsiden.

Kasserne er i sig selv relativt tunge (og i øvrigt limet sammen, så vidt jeg kan se) og jeg kunne rigtig godt tænke mig at de også kunne bære tunge ting som fx. bøger.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til en ophængsløsning, så jeg ikke behøver have dem stående på gulvet?

Er det eventuelt muligt at bruge nogle diskrete hyldeknægte der kan gøre det muligt at hænge dem op?

Jeg håber I vil hjælpe mig!

På forhånd tusind tak for hjælpen   

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hyldeknægte kan ikke både være diskrete og kunne bære noget. Jeg har lige hængt 5 lignende kasser op, og simpelthen boret 2 huller igennem bagbeklædning  5 cm fra hver side og 5 cm fra toppen og så brugt 2 skruer med rawlplugs. 

JA du kan se de 2 skruer inde i kassen, men mere diskret og simpelt kan man ikke lave det.  

Det er klart at du kan anbringe skruerne længere nede imod midten, så dækkes de måske bedre af det indhold du putter i kasserne.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

At de er limetvsammen bekymrer mig. Man glemmer hurtigt max vægt pr kasse.


 

Mener du både limet og skruet sammen? Limning er ikke nok. 


Mvh. Christian M
 



Efter nærmere eftersyn kan jeg se at kasserne er sat sammen som vist på billedet ovenfor. Der er 2-3 af disse hæftninger ved hver samling på kasserne.  

Jeg frygter at hvis jeg "bare" sætter dem op ved at bore dem ind i væggen, så vil de ikke kunne bære særlig meget vægt og at de så vil falde ned og ødelægge væggen.

Væggen bliver ikke ødelagt. Og hvis samlingerne kan holde, bliver kassen hængende på væggen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis