Udgang stenhøj kompressor

Hej herinde

Håber der sidder et par folk, som har lyst til at hjælpe mig.
Har for flere år siden købt en stenhøj kompressor, model 112C, og
nu vil jeg gerne til at bruge den, den starter fint op, men der kommer luft ud af røret på (billede1).
Ved ikke om denne skal blændes af, eller det er her jeg skal tappe luften ?
Eller om den skal blå boks er defekt?

Eller om jeg skal tappe det hvor jeg har sat en hane på (billede2)

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Zmilet

Hej herinde Håber der sidder et par folk, som har... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

El-mek67: Så det er altså en elektriker jeg skal have fat i ?

Hellere en Elektro mekaniker   Men sådan nogle hænger ikke på træerne nu til dags. Nu hedder de vist automatik tekniker.

Prøv at spørge Jens, han måske en lokal "fidus". Og hvis du skruer ledningerne af ved klemmerne på motoren (nok det nemmeste hvis starteren skal i byen), så husk at mærke dem op, som det ses på nogle af dine billeder, og det skal være helt sikkert.

Mvh.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Hej med jer.. 


Så lige den lange tråd og har desværre ikke tid til at læse det hele lige nu.


Lige et par input, som måske allerede er løst.


Den blå magnetventil er aflæsning til opstart, dvs den får strøm når motor kører stjerne, og lukker når den skifter til trekant (NC ventil). Ventilen skal ikke blændes af, men den skal selvfølgelig virke 😊 og det er ikke vand aftapning 😉 

Jeg synes ikke at jeg kan høre på videoen at den skifter fra stjerne til trekant, har du kigget ind i elskabet under opstart? Hoved kontakt skal være trukket hele tiden, i opstart sammen med stjerne kontsktoren, og efter ca 5-10 sekunder skal stjerne slippe og trekant trækkes ind. Sker dette? 



Mvh. 
Olsen

Ok, så begynder tingene måske at give mening, jeg prøver at slås lidt videre, desværre går der lige et par dage, men vil prøve at følge jeres indlæg, og vende retur

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis