Stramme klipperem havetraktor

Hej

Klipperemmen på min havetraktor er begyndt at falde af. Det sker kun når klipperen ikke er aktiveret - så er remmen meget løs.

Det er en Murray Sentinel 125/102.

Det er som om håndtaget til at aktivere klipperen skulle stå lidt længere fremme for at holde remmen stram når klipperen ikke er aktiveret. 

Nogen bud på hvordan det kan justeres?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender desværre ikke lige den model..

Har det altid været sådan, er det eks en klipper du lige har købt, kunne det jo være remmen der er for lang.. (eller en forkert fjeder)

Men ellers kik efter om der sløre og slid, eller justeringsmuligheder så armen ikke går så langt tilbage..

Tjek også om armen til strammerullen er fri for sløre..

Ellers kunne fjederen måske, få fat længere ude eller tilbage på armen til strammerullen.




Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens,

Tak for svar. Jeg har haft den længe, og den fik ny rem sidste år som skulle passe. Den har kørt fint siden.

Jeg synes desværre ikke rigtig jeg kan se nogle justeringsmuligheder på hverken arm eller hjul. Måske der er et bud hvis du ser denne tegning?

https://www.murray.com/na/en_us/support/manuals/results.productmanuals.html?searchrequested=405003x50a

Så kunne det jo godt være du har fået en rem der er lidt for lang, og nu hvor den har kørt lidt, og slidt til, og nok også blevet blødere så hopper den af.

Er det er rem der er beregnet til havemaskiner, en almindelig kilerem er sædvanligvis ikke velegnet.

Kom til at tænke på, hvis klippe bordet har mistet et ophæng, eller ikke sidder korrekt kunne det jo også være det der driller.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis