Havetraktor vil ikke starte

Hej LDS. 

Har en havetraktor som ikke vil starte. Har skiftet startrelæet netop med udgangspunkt i, at den ikke startede. Den tørner fint motoren rundt, men den springer ikke igang. 

Kortslutter jeg startrelæet, så springer den igang med det samme. 

Tænker det måske kan være en dårlig stel eller lignende. Nogen konkrete bud ift. Fejlsøgning? 


Mvh Morten 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så lykkedes det at starte traktoren via tændingen! Den står dog LANG tid og forsøger at trække motoren rundt inden den slå ordenligt til! Et problem som traktoren altid har haft i min ejer tid (overtog den i en sommerhus handel) er der nogen der kunne have et konkret bud på, hvorfor? 

Kortslutter jeg startrelæet, så tøver den ikke med at springe i gang! 

Man skulle næsten tro den ikke fik strøm nok gennem startrelæ. Måske forbindelsen i relæet er blevet dårlig/irret? For det virker jo til at der kommer strøm nok hen til selve relæet og videre til starteren hvis du kortslutter den direkte. 

Det kunne jo også være styrestrømmen til relæet der ikke er i orden, så relæet ikke trækkes i bund.

Prøv at tage ledningen til styrestrømmen af på startrelæer, tag så en stump ledning, og lav forbindelse fra polen på batterisiden på startrelæ, og til styrestrømmen, virker det nu, er det din tændingskontakt eller dens forbindelser der er galt med.

Virker det heller ikke, så tjek at dit relæ har stelforbindelse der er i orden.

Men det lyder lidt underligt at starteren kan turne rundt, og motoren ikke starter, og kortslutter du relæ så springer den i gang.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis