Varmetabsberegning fundament

Hej Alle.

Er ved at at lægge sidste hånd på min varmetabsberegning for en inddragelse af en integreret garage til beboelse - men er gået lidt i stå mht. linjetabet ved fundament.

Husets er fra 1978 og fundamentet er det traditionelle med 2 Leca blokke muret oven på et betonfundament.

Fundamentet er 15,6 m langt og jeg går ikke udfra at fundamentet som tilstøder eksisterende bygning skal regnes med.

Uværdien i terrændækket bliver 0,09 w/m2k - opnåes ved at isolere med 2 x 150 mm Super EPS S80 og 10 cm beton med gulvvarme

Men jeg er i tvivl om kuldebroen langs det nuværende fundament da der efter opbygningen af terrændækket jo kommer kantisolering osv og derved er fundamentet jo til dels bedre isoleret.

Er der nogen som kan pege mig i rigtige retning om hvordan jeg kan regne kuldebroen og fundamentets lambda-værdi ud? Er der nogle fast tal fra fundamenter bygget i 1978 eller skal man indberegne det nye terrændæk i beregningerne. Jeg kender jo godt konstruktionen så der må være nogle mere retvisende tal.

Håber I kan hjælpe

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det du leder efter er anvisningerne i DS418. Du kan også bare gå in på LECA.dk>løsninger>fundamenter>Linjetab og finde din konstruktion!


 Certificeret Statiker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis