Fjerne tapet - helt i bund ...

Hej Alle LDS'er

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd / vejledning..

Jeg skal efterisolere ydervæg med fortsatsvægge..

Derfor skal jeg have fjernet ALT tapet og rester på ydervæggen.

Men dem der har boet der før, har lige nogen steder spartlet ovenpå det inderste lag tapet.

Hvordan får man ALT tapet og rester af ?

Jeg har prøvet med båndsliber og vinkelsliber med stålbørster .. Det tager hurtigt ret meget puds osv. Med af... Men generelt tager det lang tid om at komme rundt på væggene, fordi man skal være så forsigtig, for ikke at æde hele væggen..

Hvad er det fantastiske trick?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en tapetskraber der bruger almindelige 18mm brækklinger til Stanley kniv.
Det gælder bare om at "få hul" så kører den som en leg, og dine overarme får gratis motion    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

En forstøverflaske med vand og så bare bløde tapetet op, det tager nogle minutter at få tapetet gennemvædet, men det er nemt at pille af når det er vådt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Girafsliber.


 

Skru en håndfuld ølkapsler på en passende klods så de skarpe kanter vender ud.

Med den ene hånd, en spand varmt vand og en hvidtekost fugter du væggene. Med den anden hånd river du hul på tapetet med "øljernet" så det varme vand bedre trænger ind og opløser limen.

Det varme vand speeder processen op. Med en forstøverflaske bliver du ikke færdig på denne side af Sankt Hans.   

I mangel på ølkapsler kan en grov tandet spartel også bruges.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for god forslag...

Alt undtagen klodsen med ølkapsler er prøvet..

Både vand(med stor malekost) og vand med tapetlim-opløser virker fint de steder hvor der bare er tapet..

Men de steder hvor røvhillerne har spartlet ovenpå tapeten virker det ikke selvom det så sejler i vand..

Skrabejernet er købt og vi pjøjer igennem Stanley blade ...

Hvis andre har forslag, så modtages de gerne..



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Prøv med en spidshammer sammen med "øljernet" og det varme vand at få hul røvhullernes armering.   

Det gælder om at knække spartellaget, så vand kan trænge ind og opløse limen. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En kopskive til vinkelsliber burde kunne bruges - også uden at ødelægge for meget af væggen.

Jeg mener stadig du med succes kan bruge en girafsliber. Den kan du montere mange slibetyper på og det går stærkt.


 

Nåede ikke at finde en girafsliber - endte med at bruge båndsliber og korn 60.. 

Det gik forholdsvis ok ... Ligemeget hvad jeg satte på vinkelsliberen så åd den bare væggen.. selv lamelskiver var sultne..

Har brugt nær ved 30 slibebånd i båndsliberen.. men er nu i bund..så at sige.. på 35 M2 væg..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også