Kommentarer til artikel: Er din fejlstrømsafbryder lovlig?

Her samles kommentarer til artiklen: Er din fejlstrømsafbryder lovlig?

Kommentarer vises både her og under artiklen.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan ikke helt gennemskue målgruppen for denne artikel. 

Størstedelen af danskerne vil ikke være i stand til at finde deres fejlstrømsafbryder. For dem er "relæet" den grimme boks ovre i hjørnet, som har har noget med strøm at gøre. Men hvad der er sikringer og hvad der er fejlstrømsafbryder, har de ingen anelse om. Så at "det ikke er svært at undersøge selv" vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved. Især når forklaringen så begynder at handle om tekniske termer som udløserstrøm og pulserende DC spændinger.

Min påstand vil være, at dem som kan finde deres RCD og kan tyde symbolerne allerede har styr om det er lovligt. Resten får ikke ret meget ud af denne artikel.

Jeg ville opbygge den meget mere pædagogisk, med flere billeder af, hvordan et RCD kan se ud og hvordan man skelner det fra sikringer og andet man kan finde i tavlen (relæet). Og så fjerne de indforståede tekniske begreber. Så tror jeg folk vil få meget mere ud af artiklen.

For de teknisk interesseret kan man jo linke til din i øvrigt udmærkede hjemmeside for en uddybende forklaring.

Og så synes jeg i øvrigt at en artikel om fejlstrømsafbrydere altid bør indeholde en påmindelse om at bruge testknappen jævnligt.

Nu er de fleste lds'ere danskere der kan lidt mere end gennemsnittet. OK artikel, og ikke mindst fordi du ikke prøver at reklamerer. De fleste kan vel se forskel på forkortelsen HFI og HPFI. 

Mvh


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fin artikel, og jeg fik da lært lidt om symbolet for pulserende strøm er og kan bruges til at identificere de to relæ typer frs hinanden.
At man bør huske at teste hverthalve år på tets knappen er nok det de fleste glemmer/undlader, men nok der hvor vi som alm brugere lige får testet at den virker.

At man kan udvide artiklen med oplysninger om sikring, forskellige størrelser, automat type osv er en fin ide, men også lidt et andet tema.
Reglerne om hvor mange grupper man skal have og hvordan de enkelte udtag skal fordeles over disse og mærkes kunne faktisk være fin at supplere med :-)

MVH Njord
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
PeterR skrev den 24-05-2019 10:02:32

Nu er de fleste lds'ere danskere der kan lidt mere end gennemsnittet. OK artikel, og ikke mindst fordi du ikke prøver at reklamerer. De fleste kan vel se forskel på forkortelsen HFI og HPFI. 

Mvh

Ja, det er jo P.

Men hvor mange ved at det P står for pulserende, og hvad det er der er pulserende?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis