startproblem med min renault megan 2.0 årg. 1997 cabriolet

når jeg drejer nøglen starter den ikke-tager så nøglen ud og låser dørene indefra og prøver

at starte igen men vil ikke starte. Derefter låser jeg igen dørene og drejer nøgle, Nu siger den

så bib 3 gange hvorefter den godt vil starte.

Er der nogle der kender til dette problem og hvad der er galt? jeg ved ikke om den ene nøgle jeg har er uoriginal.

når jeg drejer nøglen starter den ikke-tager så... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skyder på at det enten er startspærren som driller, eller bundstykket i tændingen. 

Du kan have held med at fikse bundstykket midlertidig ved at sprøjte kontraktens ind i tændingslåsen, og motionere nøglen rundt, dvs dreje mod tænding og tilbage igen flere gange. Hvis det hjælper, har du fundet problemet og skal have bundstykket skiftet. 

Hvis det er startspærren der driller, vil jeg starte med at rense relevante stik i motorrum, sikringsboks, og ratstamme. 

Evt. Måle om spændingen dykker nogle af de steder, ifht. hvad batt. spændingen er. 


Elektronikteknikeren

En brændt/slidt kontakt i et bundstykke kommer altså ikke til live med en gang spray.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 18-05-2019 17:05:07

En brændt/slidt kontakt i et bundstykke kommer altså ikke til live med en gang spray.

 Nej den skal skiftes. 


Elektronikteknikeren

Jo du skal skifte bundstykket i låsen. Du kan hente et nyt hos Renault. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis