Skift af impeller, Mariner 60hk 2001 4 cyl 4 takt påhængsmotor

Hejsa,
Jeg har forsøgt at skifte impeller i ovenstående påhængsmotor. Har løsnet de 4 bolte og den møtrik der sidder under anoden i bag. Desværre føles der stadig, som der er noget der holder på gearhuset forrest. Er det noget jeg har overset? Er der en der har erfaring med denne motor?


If dogs don´t go to heaven, I want to go where they go!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som jeg forstår det har du fjernet den bolt det sidder under styrefinne/anode, så burde der ikke være flere bolte.

Den skal måske lige have et par slag for at slippe, som her i videoen, men brug en fiberhammer eller en træklods imellem...



Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar. Jeg har også set netop denne video og det så jo ligetil ud. :-) Jeg har faktisk prøvet med både gummihammer og plastikhammer, samt har rusket i den uden held. Det er ligesom at den er løs nok i propelenden, men i den anden ende fremkommer kun et meget lille gab. På nogen modeller skal man skrue retningsskifteren fra hinanden, men jeg ser her ingen mulighed for det. 


If dogs don´t go to heaven, I want to go where they go!

På videon ser det ud til gearforbindelsen sidder i nogle "mangenoter" så den burde ikke holde igen.

Men er det længesiden den har været adskildt kan den sidde utrolig godt fast, i drivakslen hvor den går op i motoren. (husk at smør akslen med vandfast fedt når du samler den igen, så er det nemt næste gang den skal skilles ad)


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg skal desværre ikke kunne sige, hvornår den sidst har været skilt ad og om de har smurt den. Har først købt båden sidste år. Jeg vil ihvertfald give den et nyt forsøg i weekenden.  Tak for hjælpen.


If dogs don´t go to heaven, I want to go where they go!

Den kom af. :-)


If dogs don´t go to heaven, I want to go where they go!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis