Kun flisegrus under terassefliser?

Hej

Jeg er ved at anlægge en terasse. Jeg har gravet ca 15-20 cm ned. Jeg satsede på 10-15 cm stabilgrus et par cm afretningsgrus og så fliser.

Jeg snakkede med en vognmand som kunne levere gruset, men han sagde at jeg bare kunne nøjes kun med flisegrus, der er 0-8 mm.

Er dette korrekt?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til en terrasse kan du godt nøjes med flisegrus. Du kører vel ikke med noget tungere end parasolfod eller grill. Du skal bare vibrere det sammen.


fase

Ja, men kun hvis det vibreres godt sammen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Tak for svarene.


Jeg har nu fået gruset og går i gang med at fordele det på terrassen.

Bør jeg give det en gang med haveslangen, så det er fugtigt når det vibreres?

Annonce

Er det så tørt, at det støver, kan det være en udmærket ide. Det må ikke blive meget vådt, for så kan du ikke komprimere det. Pladevibratoren synker simpelthen ned i pladderet.


fase

Jeg anlagde en "indkørsel". 

Blot med grus, blot stampet let med en spade, 2-5 cm. rettet af og lagt fliser på.

Boede der dog kun ca 3 år efter, men i den tid var der ingen problemer. Det var så også kun en trailer der holdt på der, men tænker ikke du har noget tungere end en trailer på terassen, Skulle lige være hele den "pukkelryggede" på en gang ;)

Jeg har engang fjernet 25m2 terrasse (herregårdssten) som blot var lagt i 5-10cm sand. Terrassen var ca. 30 år gammel og lå stadig snorlige!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis