Rød olielampe under hård acceleration

Hej LDS,

I forbindelse med en hård, længerevarende acceleration fik oliefilteret suget alverdens olieslam op, olietrykket faldt og olielampen begyndte at lyse. Jeg har skiftet oliefilteret og olien, bilen kører og olielampen lyser ikke længere. Desværre tror jeg alligevel at det lave olietryk har sat sine spor, da motoren er begyndt at 'rasle', primært i 1. og 2. gear ved henholdsvis 2- og 3000 omdrejninger, samt i 3. gear ved højere omdrejninger. Linker nedenunder til egenoptagelser fra henholdsvis kabinen og motorrummet under acceleration i 1.- og 2. gear.

Raslen 1 fra kabine

Raslen 2 fra motorrum *høj lyd*

Vil sætte stor pris på et kvalificeret bud på, hvad jeg har at gøre med!   

På forhånd tak-


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyder som et plejlleje eller lign.

Jeg vil få det undersøgt før end senere for det risikere at udvikle sig til et stempel igennem siden på blokken hvis det er et plejlleje.


Henrik

Enig. Dvs. at motoren er dødsdømt med mindre du kan få gjort noget nu. Du skal ikke køre videre i bilen da den kan havarere når som helst, og den kan blive slidt så det ikke kan repareres. 

Det bliver dyrt på værksted. Så hvis du ikke kan gøre det selv, bør du overveje at skrotte bilen afhængig af dens værdi. 

Eller find en billig mekaniker som har prøvet det før, da der ellers løber mange timer på. Det er dog generelt et mange timers job at skifte lejerne. At Olie lampen lyser ved omdrejninger er netop et tegn på at de er slidte. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis