Loftrum til beboelse - tegninger

Hej

Jeg skal til at lave beboelse i vores uudnyttede loftrum.
Jeg skal så have ansøgt om byggetilladelse og i den forbindelse skal der jo en del tegninger til.

Jeg havde tænkt mig selv at lave tegningerne.

Plantegninger før og efter kan jeg sagtens lave, men lodrette tegnings oversigt m. Tekniske detaljer, den bliver nok en udfordring. 

Hvad har i andre gjort i lignende situationer?

Jeg har undersøgt priserne for at få en til at udforme tegningerne, men det dælme dyrt :(

Derudover er jeg i tvivl om hvilke tegninger der overhovedet skal til. Jeg har talt med kommunen, men det fik jeg ikke meget ud af desværre. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken kommune snakker vi om? 

Er det land eller by? Har loftrummet været udnyttet før?

Jeg ringede ind til min kommune inden jeg gik i gang. Jeg fortalte at jeg boede på landet, og loftrummet havde været benyttet før. De ville blot have en plantegning, så de kunne registrere de ekstra m2, og derved hæve boligskatten. Så var det mit eget ansvar at isolere efter kravene for renovering 

Hvad er dyrt?

Som alt andet koster andres tid penge. At det måske ikke ser ud af så meget på et stykke papir, som et stykke fysisk håndværksarbejde betyder jo ikke at det er billigere. Der ligger mange tanker bag tegningsmaterialet. Folk der kan dette har jo typisk siddet på skolebænken længere tid end det tager at blive håndværker, så der er ikke noget at sige til at man ikke kan selv.

Hvis du syntes du allerede har et problem ved tværsnits- og detailtegninger, så vil du formentlig også få problemer ifm. indsende ansøgning og ikke mindst u-værdi dokumentation ved færdigmelding.

Jeg har på dette forum desværre set en tendens til at de rådgivendes arbejde bliver overset i de større gør det selv projekter. Når bygherre så kommer til problemet, bliver man overrasket over at tegninger , byggeansøgning og beregninger alligevel har en større post i projektet end de regnede med fra start. Fra start har disse opgaver typisk en værdi i budgettet på 0 kr, da man sagtens kan klare det selv.
Det skal understreges at dette ikke kun er en kritik til Lundsgaard, men en generel oplysning til forum.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis