Forskel i U-værdier ved efterisolering

Hej,

Jeg skal efterisolere, og står mellem valget af 100 mm H+H Comfortblokken, som er skruefast med varmeledningsevne på 0,1 W/m K og 100 mm Ytong Multipor plader, som er porøse men med varmeledningsevne på 0.42 W/m K.

Udgangspunktet er en 300 mm beton kældervæg. 

Hvor stor forskel er der reelt på de to plader ift. isoleringsevne nede i de marginaler? 

Kælderen bruges, så den faste væg fra H+H er at foretrække, hvis den også har rimelig isolering.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Svend - står i fuldstændig samme situation!
Kan det passer der mangler et 0 i varmeledningsenven for Ytong så U-værdien er 0.042 W/m K?. Fandt du svar på spørgsmålet andetsted og hvad endte du med at gøre?
Venlige hilsner, Julie
Hej Julie,

Ja, der skulle stå 0,042 W/m/k
Jeg betalte en byggesagkyndig til at komme og vurdere. Mener han kostede 1500,- og det var det hele værd, da han kunne rådgive på stedet

Hans vurdering var at forskellen i U-værdi ikke gjorde det store i mit tilfælde. Kælderen skal bruges bl.a. til ungdomsfester og her vil Ytong nok få nogle tryk/skader, da den er blød :)
Så vi gik med H+H.
Nogle plader havde skader fra transport, så huskat tage billeder. 

Efterfølgende har vi pudset væggene op og malet med Skalflex Skalcem 100.
Go’ fornøjelse!

Tusind tak for det hurtige svar og tip :-)
Ps. har 43 overskydende H+H porebeton plader billigt til salg, hvis du kan hente i Østjylland :)
De er 40x60 cm, 10 cm tykkelse. 
Det kunne jeg godt have interesse i hvis det er den ovenfornævnte comfortblok ;-) Hvor befinder de sig henne og hvad vil du sælge dem til?
Annonce
Jeg måler lige op og finder ud af hvor den lander i løbet af ugen :-)
Hejsa Julie,
Ikke for at presse på, men jeg har en køber til ca halvdelen. Ved du om du skal bruge alle 43? 😊

Helt forståeligt! Har forhørt hos et par fagkyndige henover weekenden og fået et bud på træfiberisolering (som også er åndbart), som jeg vælger at gå med og dropper H+H-pladerne. Men tusind tusind tak for din hjælp! :-)
OK. Go’ fornøjelse med projektet!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også