LED spot i udhæng

Hej

Jeg er ved at bygge et skur hvor der kommer et udhæng, udhænget er planlagt til at blive ca. 30 cm. "dybt" og med en højde fra underbrædder til "tag" på 10 cm.

Jeg kan se man på nettet kan købe udvendige spots med en "dybde" på 6,5 cm. Men er de lovlige at installere med kun 3,5 cm. luft?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må du gerne. Det kunne fx være dem her, som jeg selv lige har opsat:

https://www.greenline.dk/k/belysning-lamper/indbygningsspot-downlights/indbygningsspot-udendors/p/gianna-indbygningsspot-rustfri


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Martinta skrev den 11-05-2019 23:29:26

@Wezio

Tak for svaret Det kunne sagtens blive dem, installerede du dem selv eller benyttede du en elektriker?

 Jeg er selv elektriker, så det gjorde jeg selv   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det du skal være opmærksom på er, at spottet ikke har nogle krav til afstand. Det skal gerne stå på produktet eller i beskrivelsen. Rigtig mange spot er godkendt til direkte montage i isolering uden krav til afstand. Det skyldtes også, at rigtig mange er egnet til LED belysning, og de har ikke samme varmeudvikling som halogen havde førhen.

Jeg har lavet et indlæg på Elbogen.dk ang. regler vedr. spot. 

Det er normalt autoriseret arbejde, at installere spot, og det vil jeg anbefale dig at få en elektriker til at installere dem for dig. 


wwww.elbogen.dk - Din El guide
bouzen skrev den 12-05-2019 10:35:53

Det du skal være opmærksom på er, at spottet ikke har nogle krav til afstand. Det skal gerne stå på produktet eller i beskrivelsen. Rigtig mange spot er godkendt til direkte montage i isolering uden krav til afstand. Det skyldtes også, at rigtig mange er egnet til LED belysning, og de har ikke samme varmeudvikling som halogen havde førhen.

Jeg har lavet et indlæg på Elbogen.dk ang. regler vedr. spot. 

Det er normalt autoriseret arbejde, at installere spot, og det vil jeg anbefale dig at få en elektriker til at installere dem for dig. 

 Blot som afslutning på denne, elektrikeren som installerede el i huset da det blev bygget kommer og laver det.

jeg har lavet en aftale om at jeg selv har gravet kabel over til skuret ned, og så kommer han og montere stikkontakter, monterer spots osv

Tak for svar.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis