Dørkarme ikke isoleret - meget lydt i lejligheden

Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed hvor der er meget lydt, selv med dørene lukkede. Jeg gik og tænkte lidt over det indtil jeg lagde mig ned på alle fire og kiggede ved bunden af døren - der er et KÆMPE hulrum mellem dør og gulv, hvor lyden frit kan trænge ind. Hvordan løser jeg nemmest dette? Problemet er ens i to døre i lejligheden.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hm. Er der skåret noget af døren? 


Mvh. Christian M
 

Jeg søger en nem og praktisk løsning. Det behøver ikke være særlig pænt, det skal bare fungere og sørge for værelserne kan blive mere støjsikre. 

Hvordan er væggene isoleret? 


Mvh. Christian M
 

Du kan udskifte bundstykket med et som er højere, og dermed kommer op til døren (er der overhoved noget bundstykke - svært at se på billedet)

Eller fræse et beslag som dette ind under døren:

https://www.carl-ras.dk/e-shop/besl...oundproof/

Begge løsninger er dog nok mere permanente og til den besværlige side, end hvad du søger.

Men prøv lige at stoppe noget (håndklæde eller lignende) ind i sprækken under døren og se om det har nogen effekt. Lyde kan vandre igennem mange steder, og der er ikke sikkert det hjælper noget nævneværdigt at lydtætne under døren, hvis lyden også kommer andre steder fra.

Cykel skrev den 11-05-2019 22:34:42

Væggene virker til at være fint isoleret, det er døren jeg gerne vil gøre noget ved.

 Er med på at du ønsker døren, men det kunne jo ske, at væggene var dårligt isoleret, og det derfor var dér en stor del at problemet er. 

Det kan os være manglende isolering mellem dørkarm og væg. 

Hvad angår løsning til at fjerne mellemrummet under døren, kan du købe en ny dør eller sætte anden bundliste i. 

Det bliver ikke godt, hvis du eksempelvis bare sætter en højere liste på gulvet, med tanke på alle de gange i vil støde tæerne fødderne imod. 


Mvh. Christian M
 

Det man ser på foto er det kanten af et klikgulv i det andet lokale? For så mangler bundstykket helt. Du kan købe løse bundstykker i Silvan. Mål hulbredde først. Du skal nok save lidt i enderne.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis