Problemer med ensfarvet hvid væg.

Hej. 

Jeg har lige bygget en ny gang i vores hus,vi er i gang med en total renovering. 

Vi har nu malet væggen 6 gange, og når der kommer naturligt lys gennem gangen ser vi stadig foreskæl på farven. 

Det er en nyspartlet gips væg, grundet med microdispers og grundet glasfilt. 

Målingen vi bruger er dyrup ekstra dækkende, glans 10 matt. 

Man væggen ser fint ud når man kigger lige på væggen, det er når man kigger igennem gangen det er synligt. 

Som må kan se på billedet ser det godt ud tæt på men ikke med lysfald fra vinduer. 

Hvad er det vi gør forkert? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er en reflektion et eller andet sted fra, som rammer een væg. 


 

Du gør ikke noget forkert. Fænomenet er velkendt blandt fotografer hvor indfaldsvinklen fra det reflekterede lys giver et ujævnt opspejl grundet overfladens struktur i forhold til den primære lyskilde.

Sæt et par billeder op i gangen hvilket dæmper eller helt fjerner illusionen.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvordan maler du? På kryds og tværs og med for lidt maling i rullen?

Når du maler, skal du rulle samme vej den sidste gang du kører rullen gennem malingen (helt nede fra og helt op). Og så skal du sørge for at bruge lige meget maling over alt, og passe på ikke at køre med en "tør" rulle.

Men selv hvis du maler efter alle kunstens regler, så er det svært at undgå at det bliver uens.

Glæd dig over, at du er den eneste, som vil lægge mærke til det.  

Et par billeder til at bryde lysflimmeret, ville hjælpe en masse ..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er simpelthen bare forskel på maling og ikke alle malinger er gode til at håndtere lysindfald på lange glatte vægge. Dyrups Robust 7'er eller nordsjös 6'er på væggene og så havde det ikke set sådan ud.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Annonce

Jeg takker for svar alle sammen. Tænkte også at det var med lysfald, at problemet opstår. 

Tror jeg vil prøve med dyrup robust 7 og se om det hjælper på det. 

Den bliver ikke nem at løse! Det er også et meget utaknemmeligt rum., langt og smalt og kun modlys...


Det fikser jeg...

Du kan med fordel bruge Jotun LADY Pure Color, som er en 100% refleksfri vægmaling i en helmat glans 1. Den har vi gode erfaringer med på steder med "kritisk" lysindfald.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også