Hjælp, min mc løber tør for strøm hurtig

Hej, Har fået et stort probelm som jeg håber nogen kan hjælpe med!!

Ville lave lys på min mc og kom til at kortslutte batteriet, så det ledning jeg havde lavet smeltede helt og det røg helt vild, vil skyde på den stod og kortsluttede i 8 sekunder inden jeg fik klippet ledningen, så batteriet døde. 

Har nu fået købt en orginal Yamaha R6 batteri men når den er ladt fuld op så går der en 3 dage så den HELT død!

Jeg har haft en Ampere meter på + ledningen når den har været slukket, ingen Ampere at måle, så den bruger ikke strøm når den er slukket.

Jeg har målt med en multimeter når den har holdt i tomgang for at se om den lader det den skal, og der målte jeg 13,6 Volt så den er også god nok. 

Så spørgsmålet er om man kan have brændt noget af eller et eller andet jeg ik aner en skid om! 

På forhånd tak :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ladespændingen bør være mellem 14,2 og 14,4 Volt. 


fase

Fjern stel fra batteriet når du kommer hjem, og se om det er det samme. Hvis den fortsat er flad, er det batteriet den er gal med. 

Hvis den springer igang er det cyklen der dræner batteriet. 


Elektronikteknikeren
andreasriis skrev den 12-05-2019 08:04:52

okaay, men vis man har kørt en tur, og kommer hjem og slukker og kan starte den igen så er den jo ladt op og så kan jeg ikke forstå der kan gå en 3 dage og så er den helt flad, det burde den jo ikke🤔

Når du kan starte den igen efter en tur ved du at der er strøm nok til at starte. Men du ved ikke hvor mange pct. batteriet er ladet op.

Desuden er motoren lettere at starte varm efter en tur, end kold efter 3 dage.

Prøv iøvrigt med multimeteret at checke hvor mange Amp den lader med. Det giver en bedre ide om hvor ladning der tilføres.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis