Fejl ved lampe nr 2

Følg tråden
Martin2770
Martin2770
Martin2770 Martin2770

Jeg har købt en halo track lampe skinne til at sætte to pendler op i. Pendel 1 hænger der og virker fint, men når jeg sætter pandel nr 2 på skinnen og tænder, så slår hpfi relæet fra. Jeg bruger 2 ikea trådløs led pærer, men skinnen burde kunne klare over 600watt så kan ikke se at de skulle være problemet. 

Hjælp! 

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700
christiannielsen christiannielsen

Hvis HFI slår fra er det fordi der er en kortslutning mellem en fase og din jord. Dvs der formentlig er en fejl i adapteren du sætter i skinnen. Nærmere bestemt der hvor strømmen overføres fra skinne til adapter.

bouzen
bouzen
Postnr: 6520
bouzen bouzen

Hej

Som Christian skriver er det en jordfejl, der er skyld i, at HPFI afbryder kobler ud. Jeg vil anbefale at tjekke alle samlinger igen. Har du 3 leder fra adapteren i skinnen ned til lampen? I så fald kan det både være i adapteren og i skinnen. Ellers er det med stor sandsynlig en korre fra ledning der rammer jordklemmen i adpateren eller du har byttet to ledninger.

Læs evt. denne guide, som godt nok er omkring montering af lampe i lampeudtag, men princippter et det samme i sådan en adapter. https://elbogen.dk/opsaetning-af-lampe/

wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.