Skal jeg lukke dem ind?

Hej gutter og gutinder på LDS.dk !

Jeg har modtaget et lidt mystisk brev. Bor i alemnyttig bolig...

Der står at en bestemt dato, og (som er 6 uger fra det er dateret) vil de i henhold itl en eller anden lov, have adgang til min lejlighed, for at "vurdere dens tilstand". 

Der var håndværkere inde for kun 2 mdr, siden så er det mon mest det de vil se - om kvaliteten så er i orden på den ?

Eller skal jeg regne med at de vil gennemgå hele min lejlighed? Det er ikke fordi jeg handler med stoffer eller noget andet, der er bare ville ting de ikke skal se, fx sexlejetøj. 

Nogen påstår at de ingen ret har til adgang medmindre der er en akut skade (Fx sprænt vandrør og jeg er bortrejst), men der står i brevet at hvis jeg ikke er hjemme en bestemt dato skal jeg aflevere nøglen inden så se selv kan gå ind, hvem har ret ?

Jeg har ikke noget at skjule, men efter et helt forår med håndværkere der vækker mig kl 7 (har natarbejde) så pænt træls!!!), så gider jeg egenligt ikke have fremmede ind i min bolig?

Tænker at hvis der var noget galt ville jeg da selv brokke mig over det ?

Jeg lukker dem nu nok bare ind, de kan da glo. De har afsat en hel time til at se på 50 m2? Der er ikke rådnevinduer, eller andet som umiddelbart kan begrunde det udover, hvis det er fordi man vil se kvaliteten af det nye badeværelse.

Men igen hvorfor skiver man så ikke bare det? Istedet for "For at vurdere din lejligheds tilstand"....?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og hvor langt er man beskyttet af lejeloven i praksis? Har hørt det skulle være ret svært at sætte nogen ud - hvis det er DET som er "planen".

Jeg driver hverken narkovirksomhed, bordelvirksomhed eller hælercentral fra stedet. Faktisk holder jeg mig mest for mig selv.

Og hvilke kriterier skal være opfyldt for at kalde de misligehold af lejemål?

Er det bare hvis jeg har boret et par huller i væggene og sat en ny håndvask op (på egen regning, men gad ikke lige forstyrre dem).

Er sgu lidt nervøs, for det er først den 6- juni at "egendomsinspekstøren" kommer, så jeg skal være nervøs næsten en hel måned.

Eller er det helt normalt med udlejningsegendomme, så efter 3 år vil de gerne lige se hvordan det hele ser ud ?


JEg hæfter mig jo især ved, at de lige har været inde for 2 mdr siden, godt nok ikke ham selve egendomsispektøren, men den lokale varmemester og en masse håndværkere, da de lavede mit nye badeværelse ? Så "nogen" har jo næsten lige set min lejligheds tilstand, og der var alt ok ?

Jo det er den tredje tråd og vel det 100 indlæg 😉

For mig ser det ud til at uanset hvad der skrives herinde så gør det dig ikke rolig så syntes du skal finde en advokat som kan gøre dette... 

Personligt ville jeg ikke tøve med at lukke dem ind.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hmm - det er ved at være lidt (meget) plat det her! :-(

Nej nu stopper du simpelthen. 

Nu er det 3. eller 4. gang du har dette dilemma. Prøver du at omformulrer spørgsmålet, så vi på en eller anden måde får givet et svar, som gavner dig bedre? 

Få nu bare ryddet flot op i din lejlighed, luk dem ind og sig hej, færdig slut. 


Mvh. Christian M
 

Annonce

Hov undskyld, jeg har en slags demens, så kunne ikke huske jeg allerede havde spurgt om det, eller også var jeg bare fuld da jeg skrev dette !

Troede kun jeg havde skrevet det på Jubii-debatten. 

Undskyld!  Inputs er dog velkomne alligevel

Ah tvivler nu alligevel på, at du har glemt det... 

Hvorfor får du ik bare ryddet ordentligt op og gjort rent i hytten, så er der jo intet at komme efter. Det virker som jordens undergang for dig.. 


Mvh. Christian M
 

fuerzzz1 skrev den 10-05-2019 07:47:52

Hov undskyld, jeg har en slags demens, så kunne ikke huske jeg allerede havde spurgt om det, eller også var jeg bare fuld da jeg skrev dette !

Troede kun jeg havde skrevet det på Jubii-debatten. 

Undskyld!  Inputs er dog velkomne alligevel

 I så fald kan du ikke skrive en gul seddel og sætte ved din skærm gående på at du har vendt dette på “lavdetselv.dk”? Uagtet at du eventuelt har en dårligdom der undskylder dig, vil du alligevel kun møde irritation hvis du poster det samme igen og igen. Angående inputs: de er jo allerede givet dig tidligere: gå ind under din bruger og se dine tidligere indlæg samt andres svar derpå.

Jeg kan kun advare mod denne Fuerzzz1 som er en troll

Lad være med at bruge tid på ham - han provokerer bevidst ved at poste de samme ting igen og igen, og samtidig ignorerer han jeres svar. 

Her er et par eksempler på disse tråde:

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/224471

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/223926

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/224108

https://www.dindebat.dk/topic/718435-min-udlejer-vil-se-min-lejligheds-tilstand/

Ovenstående er blot emner omkring hans udlejer. Han har desuden lavet minimum 5 af disse på www.hardwareonline.dk hvor de dog sletter hans indlæg konsekvent. Derfor ingen links, men tro mig han har fået svar på dette spørgsmål MANGE gange. Fordi de lukker så meget ned for ham på hardwareonline er han ny skiftet til LDS og Jubii.

https://www.dindebat.dk/topic/718380-anbefal-anden-bank/

Denne har han MINIMUM lavet 3 gange før på hardwareonline og han har fået svar på præcis det han spurgte om. Han har sågar fået råd og vejledning til at komme på ret køl rent økonomisk.


GLEM HAM!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis