Evinrude 40 hp. Problemer med at tage gas i vand, når der er modstand på skruen.

Hej,

Jeg har en 14 fods speedbåd med en evinrude 40 hp 2-takts påhængsmotor fra omkring 1990.

Jeg har problemer med at den ikke har ordentligt trækkraft i vand.

Når jeg arbejder med det og indstiller på den i mit værksted, hvor den er med vandtilførsel gennem vandslange og der ingen modstand er på skruen, kører den upåklageligt og tager gas uden problemer.

Men når jeg så har den i vandet kan jeg ikke sætte den i gear, da modstanden af vandet på skruen er nok til at slå den ud. 

Jeg har før fået sat den i gear vha af at give choker sammen med gearskifte og fået den til at sejle, men den kunne ikke tage gas, men sejle i tomgang.

Da jeg købte den sagde han havde tjekket kompression på begge cylinder som ikke fejlede noget. Jeg har ikke fået den til at fungere siden.
Derudover har jeg haft renset carburator og tjekket brændstofspumpe.


Håber nogen kan hjælpe mig med hvor jeg skal tage fat, da jeg har været omkring alle indstillingsskruer. På forhånd tak.


Mvh 

Anders

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville få lavet en kompressions test , for er den ikke i orden bliver det aldrig godt..

Nye tændrør kan ofte gøre underværker på en påhængsmotor, også selv om de gamle ser fine ud.

Hvis du har skruet i alle indstikningerne på karburatoren, er det måske ikke så godt, især ikke hvis der er flere karburatorer. 

Skru blandeskruen helt ind og drej den så 1½ o/m ud, på alle karburatorerne.

Går den bedre med choker tyder det på den får for lidt benzin, prøv at pumpe kontinuerligt på "benzinbolden" går den bedre så har du sandsynligvis en defekt benzinpumpe, kan bolden for øvrigt pumpes hel hård?

Det kan også være karburatoren skal renses, ikke altid et nemt job, som ofte skal have flere forsøg, en ultralydsrensning er mest effektivt.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis