Procenter i nyt husbyggeri

Hej allesammen, jeg står og skal have bygget et helt nyt hus så jeg har selvfølgelig været ude og få nogle tilbud hjem. Men uden at vide en fløjtende daddel om noget som helst. Hvor meget kan jeg presse byggemarkedet til at give mig gode procenter og evt noget værktøj oven i handelen. Nu når man skal ud og spendere 5-700.000kr

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil anbefale dig at tage fat i to trælasthandler hvor du får en kontaktperson tilknyttet, som ved hvem du er. Så fortæller du om dit projekt og omfang. Så henter du priser ved dem begge når du skal købe materialer (Jeg tænker du køber dem løbende). Det gør ikke noget at de ved du henter priser ved konkurrenten. På den måde er du sikker på at du får fair priser, hvor de ikke malker dig. Du kan jo også tjekke om priserne er rimelige ift. trælasterne på nettet.
Da jeg lavede et lignende projekt havde jeg en aftale med min kontakt i Stark at han bogførte alle mine handler. Selv hvis jeg gik op efter en pakke skruer en søndag, så blev det bogført af ham den efterfølgende hverdag. Priserne på prisskiltene i butikken er helt urimelige ift. det man får dem til ved aftaler.

Du skal ikke gå efter en egentlig procentrabat. Der er forskellige dækningsbidrag på varer og de henter priser hos leverandør før de kan give tilbud til dig.

Du skal nok ikke forvente at få værktøj oven i en handel så længe du ikke skriver under på at du vil bruge 5-700.000 kr i deres butik. Og får man værktøj betyder det bare de tjener pengene på materialer i stedet.

Jeg er meget på linje med Børgealle. Vores datter og svigersøn er i gang med en større renovering af et hus. Det er netop den samme kontaktperson der laver regningerne, og skulle det glippe at alle handler kommer forbi hans bord ( maling fra butikken o.s.v )   vil han gå hele projektet igennem med dem til slut. 

Min daglige rabat hos xl er på 15% når det ikke er tilbudsvarer. Jeg handler kun for nogle få 100 kr. månedlig. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

men jeg kan godt forvente at få forhandlet mig frem til 25-30% ? er der udsigter for det tænker i?

Lucien skrev den 09-05-2019 22:04:48

men jeg kan godt forvente at få forhandlet mig frem til 25-30% ? er der udsigter for det tænker i?

 Det tror jeg du får svært ved på hele fakturaen. Måske på enkelte emner, men ikke alt.

Min erfaring er at det er nethandel som er det billigste sted i stor stil når man på forhånd kender volumen, f.eks til gipsplader osv. Her kan byggemarkeder ikke være med og de plejer at være ærlige om det. Husk du betaler for service og ekspertise.


Henrik
Annonce

700.000 kr i materialer til helt nyt hus? Det virker lavt sat? 


Mvh. Christian M
 

Det ca det tilbuddet ligger på nu jeg skal kun vide hvor meget jeg kan presse på og med hvad  

Man kan nu godt bygge hus selv for 700.000 kr. 

Så længere vi ikke taler en patriciavilla i 3 plan, på 300 m2. 

Forudsætter dog at man han hænderne rigtigt på / kan det meste selv. 

Min far var godt nok næsten 2 år om at bygge deres hus, for ca 1 mio, men så havde han også fuldtidsarbejde ved siden af. Da det endelig stod færdigt blev det vurderet til 2 mio kr. 

Så umiddelbart en god timeløn for lidt weekend arbejde. 

Men ok han kunne så også låne alt værktøj som han ikke have i forvejen af jobbet gratis. Lige fra motorbør til træbeskæringsgrej meget højt oppe, og så mig og et bare andre arbejdsløse til at tæve det gamle hus ned der stod i forvejen for en kop øl og en burger, osv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også