Hudqvarna fr2215ma front-rider plænklipper

Hejsa jeg har en dejlig jonsered rider som jeg skal have motoren af på for at skifte knastaksel på men har lidt problemer med at afmontere remhjulet (se billid ) , jeg har skruet bolten ud i bunden og mangler nu det dobbelt rem hjul ,  jeg har div aftrækkere liggene som jeg kan bruge ,men bange for jeg måske ødelægger hjulet da de kun kan tage fat i kanten , er der nogen der har gjordt det før og måske kan dele lidt erfaring / gode råd  da der ikke er meget plads at gøre godt med . på forhånd tak  

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil ikke anbefale at bruge aftrækker på remskiven, de tåler ingenting, så bukker pladen.

Kan du ikke komme til at slå på kanten, med et stykke fladjern, evt bukket så det kan komme ind.

Ellers kan det nok hjælpe at varme navet op.

En effektiv metode er at skrue en bolt i gevindet på akslen, og så sætte en luftmejsel med spids dorn op bolten.

Ca 9 minuter inde i videoen



Vi prøver igen, i morgen --

der er godt nok ikke meget plads til at komme op med en luftmejsel men jo havde selv tænkt tanken  , håbede bare der var en eller 2 der havde gjort det før . tror jeg ligger 1-2 stks bedre billeder op i morgen så du / I kan se hvad jeg mener men takker for indput 

Har gjort det engang på en ca tilsvarende Husqvarna, men kan ikke huske præcis fremgangsmåde, umiddelbart vil jeg tro jeg brugte aftrækkeren, men Je_ns har helt sikkert en pointe i at skiven er skrøbelig.

Men som alternativ til at varme den, så vil jeg foreslå en frysespray, ca 35,- for en dåse, det har jeg selv haft succes med ved lignende opgaver. Synes det er mere sikker og lettere at styre end varmen.

Frysespray Hmm har aldrig prøvet den slags men tænker det så kun må ramme akslen rem hjulet sidder på , hvilket vil være super svært men dejligt med råd og dåd , skal da prøves hvis det første ikke lykkes 

Update :)  Det lykkedes af afmonteret remhjulet idag , brugte en stål kile og en ordenlig muggert (hammer)  skulle dog fjerne alle motor boltene og klodse motoren 1 cm op så jeg fik lidt mere spillerum under remhjulet :)   . skulle ha motoren af da den ikke ville starte ( selvstarteren kunne ikke trække motoren rundt) og da jeg endelig fik den skilt af ,var det ikke svært at forstå ...  en magnet i svinghjulet var gået løs og sat sig i klemme i electronikken ( spolerne ) og revet det fra hinanden + knækket 2 alu tappe med gevind i selve motor blokken så det er en grim omgang , da jeg var overbevist det bare var en knast aksel der skulle udskiftes  ( Der sidder en lille tap der sørger for at lette udstødnings ventilen på knast akslen og de har det med at knække )  og det var selvfølgelig også sket,  så nu venter jeg på svar hvad alle reservedelene kommer til at koste  ....og når de ankommer på adressen lave jeg en lille foto serie update så hvis andre skulle få samme problem kan de se hvad jeg har gjort for at få det fixet og pris ;)  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis