Beklædning af loft i garage

Hej med jer. Vi har et hus hvori der er en garage i forlængelse af kælderen/under overdækket terrasse. 

Loftet er lappet med mørtel hist og her, af tidligere ejer. Nu begynder det og falde ned (lapningerne). 

Er det muligt at sætte gipsplader op eller skal der mure på og helt nyt loft?

Den overdækkede terrasse kan det regne ind på, så en eller anden form for fugt kan sidde i og det bør vel ikke lukkes inde?

Håber der er en masse kloge hoveder herinde som kan hjælpe.

Jeg har værksted i garagen og er lidt træt af at loftet drysser😊

Mvh

Rikke

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De lapninger er sikkert foretaget med noget cementmørtel, der er alt alt for stærkt. Muligvis ovenpå noget akrylmaling. Så falder det bare ned igen. 

Glem gips. Gips er fugtfølsom, Alt under en vådrumsplade er NoGo. 

medmindre du har prøvet det før og ved hvad for noget hø det er at arbejde hen over hoved OG prøve at nivellere: glem plader. 

Hvad er loftet lavet af? Er den malet eller kalket?
Det er meget nemmere at få den stærke KC mørtel, og gør det "old school" og ordentligt . 

http://nordisknhl.dk/anvendelse/indendors-restaurering/pudsning/

Hej Mjølner

Loftet ser sådan her ud  

Ved ikke hvad det er malet med desværre  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er støbtbeton. Find fugt indtrængning ovenfra før du pudser


 

Det kan kun komme fra den overdækkede terrasse. 

Hvordan kan den behandles? Er blot betondække

Beton skal normalt inddækkes med "tagpap" for at være tæt nok som tag. Det samme gælder betonbroer som løbende skal renoveres. Måske en epoxybehandling kan lukke af for vand.


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja det er så ikke sket. Det ser sådan her ud og har gjort det fra vires overtagelse

Jeg ville skynde mig at få lukket for vandindtrængning. Der er armeringsjern i støbningen, og vandet får det til at ruste og mindske styrken. Da det er en åben terrasse, kunne du måske forsegle ovenfra og lægge trægulv.


 

Det tænker jeg er en god idé. Hvad kan jeg lukke med?

Tænker måske klinker er bedre ind træ da der kan forekomme regn ind på terrassen. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også