anbefaling af Plæneklipper

Hej LDS

Jeg har indtil dags dato kørt med en texas plæneklipper og har egentlig været rigtig glad for den. Men nu har den så valgt ikke længere at ville virke og jeg har fået udskiftet flere ting på den, men den vil stadig ikke virke. Så jeg har brug for en anbefaling af en ny plæneklipper, nu er det jo sæson for græsslåningen og mit græs begynder jo snart at blive for højt. Jeg kunne godt tænke mig at prøve et andet mærke og faldt over en Makita plæneklipper. Jeg bruger værktøjet i forvejen og det virker jo upåklageligt, så tænkte det kunne være at plæneklipperen vil være lige så god. Har i nogle andre anbefalinger til en plæneklipper?

Det her er den jeg er mest hooked på, men vil gerne høre jeres meninger, er det et go eller no go?

https://www.dorchdanola.dk/maerker/makita/plaeneklippere-plaenetraktore/makita-benzin-plaeneklipper-plm4622n-46cm-4t.html

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville alle dage holde mig til en maskine med en Honda motor - det koster en smule mere, men driftssikkerheden er super god.

Jeg kører min maskine på 10. år og den starter stadig første gang jeg trækker i snoren. Derudover larmer den meget lidt...

Men der er nogle ting du skal overveje:

Klippebredde, bioklip, studs til vask a skjold, selvkørende, larm, vægt osv.

Grunden køb af byggegrund med store skråninger har jeg dog netop købt denne: https://www.apmotorcenter.dk/produk...961-410220

Jeg ved ikke hvor du bor henne eller om jeg må skrive det, men jeg havde en længere snak med en af de ansatte og han havde virkelig styr på det. Mit råd må derfor være at tage fat i en fagmand og lade dem guide dig....

mvh Henrik


Hvis jeg stod og skulle finde mig en ny plæneklipper ville jeg som nummer et sikre mig at der er en anstændig motor, det er dog den vigtigste enkelte del og plæneklipper fabrikanterne laver dem jo ikke selv. 

Dernæst ville jeg prøve at holde den hånden. Dvs mærke hvordan håndtaget er at holde på, det er jo mange timer du skal holde på det. Hvordan er bøjlerne at skulle holde inde? Hvordan er højdereguleringen at betjene? Vi har jo forskellig højde og håndstørrelse så det er jo noget man skal prøve for at kunne se om det fungere for den.

Endelig ville jeg kunne under skjoldet for at se hvor nem/besværlig den vil være at rengøre.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg købte sådan en her for godt en måned siden da den var på tilbud til små 1800 kr. Jeg er meget tilfreds, den har det hele og kan det hele. 

Ps. Før havde jeg en Stiga (noget værre skrammel) så den er sparket af h...... til.

https://www.jemogfix.dk/garden-plaeneklipper-173cc-selvkoerende-plus-elstart/2110/9047117/

Jeg har en med batteri. Det har jeg ikke fortrudt ét sekund.

Ingen larm, ingen lugt, ingen benzin, ingen olie, aldrig startproblemer, bioklip, 240W batteri - holder 5-6 fulde klipninger uden ladning (650m2 grund)


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Mine nærmeste naboer har dels en Flymo (m.ledning) og dels en batteriplæneklipper. Hvis jeg skal have mig en "morfar" og naboerne klipper græs på samme tid - så kan jeg mærke en summen der ligesom forplanter sig fra deres haver og op til mig, det er så skide irriterende at jeg får spoleret min eftermiddagslur, jeg vil meget heller høre på og sove til en benzinplæneklipper.     

Annonce

Jeg købte denne i 2018, og er utrolig glad for den:

https://www.bahn-larsen.dk/maskiner/plaeneklipper/stiga-multiclip+plus+50+s.htm

Frank Chr. skrev den 08-05-2019 19:15:57

Mine nærmeste naboer har dels en Flymo (m.ledning) og dels en batteriplæneklipper. Hvis jeg skal have mig en "morfar" og naboerne klipper græs på samme tid - så kan jeg mærke en summen der ligesom forplanter sig fra deres haver og op til mig, det er så skide irriterende at jeg får spoleret min eftermiddagslur, jeg vil meget heller høre på og sove til en benzinplæneklipper.     

 Hver sin fornøjelse🤣


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

jeg elsker min Jonsered Hudqvarna fr2215ma front-rider plænklipper men der skal jo være en del græsplæne før den kan købes med god samvittighed  ,med mindre man laver lidt " orange ved siden af   

speddy skrev den 08-05-2019 20:29:24

 Hver sin fornøjelse🤣

 ..underforstået, rotorklippere på el kan være mere til gene for naboer end for brugeren som nok ikke er klar over bivirkningen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis