Vaskemaskine larmer meget en gang i mellem

Jeg har en 2 år gammel vaskemaskine, der ved 2 forskellige vask inden for den seneste måned periodisk har larmet rigtigt meget (film af larm: https://photos.app.goo.gl/CYJaZVuA9PJpGcya7)

På et tidspunkt holder den dog op med at larme, og så lyder den helt normalt, når den kører videre.

Jeg læste på nettet at det både kunne være kuglelejer eller kilrem, så da vasken var færdig tog jeg følgende film (https://photos.app.goo.gl/3Xrcq2CCpLqSZn489) af at jeg manuelt drejer tromlen rundt.

Som det kan høres lyder det lidt som metal mod metal, når den drejer rundt, og jeg bilder mig også ind, at der ikke plejede at være så meget modstand, når jeg drejede tromlen.


Er det kuglelejerne, der er gået?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dine links virker ikke. Kunne du ikke bare sætte videoerne ind i dit spørgsmål?


fase

Hvordan fejlsøger jeg på en vaskemaskine?

Prøv at tage kileremmen af, så kan du høre om det er motoren eller lejerne i tromlen. Typisk er der en låge der kan skrues af på bagsiden

Det lyder ikke som lejer. Enten er kileremskiven gået løs bagpå så den er ved at køre imod maskines bagkappe. Eller også har du haft noget i lommerne el.lign. der er smuttet ned under vasketromlen og sat sig fast. Det kan være søm, skruer eller BH metal bøjle

Lidt spøjs at lyden tilsyneladende starter FØR bevægelsen. Det tyder på fejl bagpå.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
je_ns skrev den 07-05-2019 18:49:19

Link virker ok, der var bare en parentes der ikke skulle med   
Video 1

Video 2

Men kunne godt være i tvivl om det er lejerne...


 Nej, selvfølgelig skal parenteserne ikke med, men det virker ikke alligevel. Jeg må prøve med den ny Edge.


fase

Det virker fint her på internet explore, men det er jo efterhånden ved at være noget lunefuldt, så er et IE du bruger, kan det jo sagtens være det ikke virker hos dig

Virker de link jeg satte ind, de virker for mig.

Men de kunne ikke sættes ind som video, så helt godt er det næppe.


Vi prøver igen, i morgen --

Tester lige med edge 

Her kan jeg heller ikke indsætte en video   




Vi prøver igen, i morgen --

Du har haft et par søm i lommerne. De skal findes


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis