Fuge i GF25 gulvgips til vådrum


Ak ja. Kan se ud fra mine tidligere tråde om emnet at jeg faktisk er hen ved 5 år forsinket nu :D 

Men bedre sent end aldrig.

Jeg skal have lagt svømmende gulvgips i et badeværelse. Bliver lagt på gulvspånplade med spor til gulvvarme. Gulvet bliver selvfølgelig vandret. Men bruseniche laves med et mindre fald. Det vil sige at gulvgips i bruseniche ikke kan ligges svømmende sammen med resten af gulv. Det bliver lavet ensidigt hen på unidrain. 

Hvad bruger man så af fugemasse eller lim til at lukke den revne der vil opstå mellem vandret gulv og så faldet i bruseniche?

Håber I kan hjælpe mig..

Mvh Tom

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville forsænke gulvet 25 mm i brusenichen - så det ligger vandret. Dernæst lave et overlap med gulvgipsen fra resten af gulvet, således at de to vandrette flader kan limes sammen. Endelig vil jeg spartle faldet oven på det vandrette gulv i brusenichen.

Det var selvfølgelig også en mulighed. Lyder egentligt ikke helt dumt. 

Men må indrømme, synes 25 mm fald lyder af meget til en bruseniche der kun måler 80x80 cm. 

Men tak for input. Det er bestemt med i overvejelserne


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan jo bare lægge mere spartelmasse på, så du f.eks starter med 25 mm ved kanten og har 10 mm inde ved afløbet. Så får du 15mm fald.

De 25 mm var for at få to flader du kan lime sammen.

Hvis du søger efter gulvgips her på siden, er jeg ret sikker på du kan finde flere tråde om ideen med at spartle faldet oven på gipsen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også