Skibsklokke - hvilken slags?

Skibsklokker bruges ikke kun på skibe. Nogen kender dem også fra nogle værtshuse. Men på gymnastikefterskoler og træningssteder med muligheder for springgymnastik har der udviklet sig en tradition med at have en skibsklokke. Når en ung gymnast har lært et nyt spring, så ringes der med klokken - som her.

Nu har et par unge instruktører ønsket, at vi også skal have en klokke på en af vore træningssteder. Når jeg så kigger på nettet, så kan  skibsklokker købes i alle prisklasser fra 150 kr. til 3000 kr. for en klokke. Og de findes også i den blå avis. Kan nogen hjælpe med, hvad vi vil få for pengene, og hvad har vi brug for?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor er det blevet moderne at lave mest muligt støj, bare fordi der sker noget nyt?

Sportshaller og kampe er et rent støj helvede. Hold det da væk fra træningen også.


To ulykker kommer sjældent alene.

Hej Ellida

Har du nogensinde været til en gymnastikopvisning? Ellers synes jeg, at du skulle prøve det. Her er bestemt ikke tale om et støj-helvede, som jeg er enig i, at man kan opleve til f.eks. håndboldkampe. Men andre synes, at det er sjov. Ved gymnastikopvisninger bliver der typisk lavet bevægelser til musik. Du kan også finde en del opvisninger på Youtube.

En klokke som denne vil nok typisk blive brugt 2-3 gange i alt på en træning. Og det er ligesom for at markere en succes. En del virksomheders salgsafdelinger har også klokker for at fejre en ordre. Men der skal naturligvis være regler at holde sig til, så børn ikke ringer med klokken for sjov.

Mvh. Viggo


Ja - men nu er jeg altså heller ikke tilhænger af at der er musik og bimlen med klokker allevegne i det offentlige rum.

Der er faktisk musik rigtigt mange steder - og ofte meget højmusik - til ingen verdens nytte.

Dæmpet musik er lige så virkningsfuld som kraftig musik.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis