Forslag

Jeg vil høre, om der er nogen, der har et forslag til, hvordan fodlisten kan laves så den fortsætter i rundingen og ud til der, hvor gelænderet til trappen starter. 

Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg ved godt, at der skal tages lidt af den lille liste ved starten på gelænderet. Listerne er i træ. Er det overhovedet muligt at lave en rundning med en træliste?

Jeg vil høre, om der er nogen, der har et forslag... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nu ikke så svært endda Natur. Fremgangsmåden er den klassiske til at bukke træ. Metoden har desuden den fordel, at den kan udføres med almindeligt håndværktøj.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@Rantzau - jo - havde jeg ikke andet end håndværktøj, til rådighed - så fik jeg det også lavet.. Og jeg har en masse fedt gammelt kvalitetsværktøj, jeg bl.a. har arvet.. (og jeg kan bruge det..) men jeg er også doven ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Til massefremstilling ville jeg helt sikkert også vælge værktøjer som CNC fræsere, men jeg vil også påstå at unika kan fremstilles langt hurtigere da ventetiden kan bruges på noget andet.

Man sidder vel heller ikke og glor på malingen tørrer.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan godt printe og tegne den hvis jeg får specifikationerne på profilet.

Det skulle ikke tage mange øjeblikke 


Elektronikteknikeren

I hvilket materiale vil du kunne gøre det, og hvad vil det koste? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

ABS plast

Det skal kun koste porto 


Elektronikteknikeren

Ok, men hvordan skal jeg udregne målene?


Lav en skabelon af pap, som du møjsommeligt klipper til, så det passer perfekt med krumningen på trappen. Denne skabelon putter du ind i en almindelig scanner sammen en en stump af listen. Så kan man udmåle det man skal bruge fra scanningen.

Det er måden jeg plejer at gøre det på.

Rantzau skrev den 10-05-2019 18:45:12

Til massefremstilling ville jeg helt sikkert også vælge værktøjer som CNC fræsere, men jeg vil også påstå at unika kan fremstilles langt hurtigere da ventetiden kan bruges på noget andet.

Man sidder vel heller ikke og glor på malingen tørrer.   


 Rantzau - Det er den generelle misforståelse indenfor CNC - det er hamrende effektivt til få-styks-produktion.. ellers taler vi maskingader..

jenshøj skrev den 11-05-2019 18:24:46

Lav en skabelon af pap, som du møjsommeligt klipper til, så det passer perfekt med krumningen på trappen. Denne skabelon putter du ind i en almindelig scanner sammen en en stump af listen. Så kan man udmåle det man skal bruge fra scanningen.

Det er måden jeg plejer at gøre det på.

 Tegn og klip på et stykke ternet papir.. det er da bare at gå over åen efter vand, at skulle sammenligne en masse detaljer   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tusind tak for de mange gode forslag. Jeg er dog noget forvirret i forhold til, hvad jeg skal vælge, og hvordan jeg skal udregne målene. Det skal lige siges, at jeg er langt fra håndværker, men jeg går op i at finde en løsning, da jeg gerne vil have lavet finesserne! Jeg kan også godt være kreativ, men der er desværre nok grænser for min kreativitet. Jeg kan således ikke helt se for mig det med at smide en tegnet skabelon og et stykke af listen i en skanner. Sikkert fordi jeg ikke har prøvet det før. Jeg håber ikke, at jeg lyder utaknemmelig :) 


Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også