Montering af vindspærre i skur/afslutning ved svær?

I forbindelse med renovering af gammelt skur, er jeg så småt ved at være klar til at fjerne den gamle yderbeklædning og sætte vindpap op.

Er med på, at vindpappen skal op først, så klemlister (25x50) og så yderbeklædning, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre i toppen af skuret. Herunder er et billede, hvor den gamle yderbeklædning ikke er kommet ned endnu.

Hvor højt skal jeg montere vindspærren? For når jeg kommer op til spærrene, er der ikke jo ikke længere nogle reglar at fastgøre den på. Skal der bare være et hulrum oppe i toppen uden vindspærre, eller skal jeg klippe nogle stykker til som så fastgøres efterfølgende så der er helt lukket?

Til info var der ikke vindspærre før, så har ikke lige noget at gå efter :)

På forhånd tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal vel kun vindpap op i forbindelse med at der isoleres. Er det ikek tilfældet har det ingen betydning.

Ellers skal den bare op til toppen. Altså lige så langt som udvendig beklædning, og de tryp imprægnere lister. Så har du fastgørelses mulighed til denne så kan vindpap også gøres fast.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-05-2019 22:08:33

Der skal vel kun vindpap op i forbindelse med at der isoleres. Er det ikek tilfældet har det ingen betydning.

Ellers skal den bare op til toppen. Altså lige så langt som udvendig beklædning, og de tryp imprægnere lister. Så har du fastgørelses mulighed til denne så kan vindpap også gøres fast.

 Der skal isoleres. Men der bliver jo ikke isoleret helt op til undertaget, da der der jo skal være et hulrum der ventilerer. Men det medfører jo så, at der kommer til at være en lille åbning i toppen som så blæser ind over isoleringen?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis