Halogenpære spots vil ikke slukke

Kære alle,

Vi har en række halogenpære spots i vores gange, som har virket fint de sidste par år. 

Normalt kan de dæmpes eller slukkes uden problemer. Nu vil de dog hverken slukkes eller dæmpes. De står derfor konstant på “dæmpet belysning”. 

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

På forhånd tak!

Mvh

Erik

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Defekt lysdæmper

Hvis du tænder og slukker dine spots på væggen, må dervære enten en drejeregulering eller fingertouch. Det er dæmperen.


 

Dæmpere sidder der, hvor du tænder/slukker og regulerer lysstyrken.


 

Super tak. Jeg har vedhæftet et billede af hvordan kontakten ser ud. 

Nogen der ved hvor en ny kan købes ?


På forhånd tak



Annonce
Vedhæftede filer:

Nå - det løste sig selv. Der varen kontakt slået til som jeg ikke kendte. Når denne er til så kan de to andre lys kontakter åbenbart ikke bruges. :-)


Det tyder på at du har en korrespondance tænding med 3 afbrydere og den af afbryderne er Monteret forkert 

Det er ikke en korrspondance afbryder du har.

Det er en kip tænding, jeg tror bare at der mangler en "fjeder" i den ene kontakt.

Når du trykker på afbryderen så burde knappen "hoppe" tilbage hvor den stod inden du trykkede. 

Der sidder nok en lysdæmper et sted og denne skal bare have en enkelt impuls for at tænde eller slukke og en lang impuls for at dæmpe.

Hvis der så mangler en fjeder i din afbryder og denne aktiveres så får lysdæmperen konstant en lang impuls og vil derfor dæmpe lyset og de andre afbrydere virker derfor ikke sålænge den "defekte" afbryder er aktiveret.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis