Reparation af væg i badeværelse - hvilken mørtel

Hej alle fantastiske folk med lav-det-selv viden

Jeg havde i mit badeværelse noget løst væv på væggen der buede ud og kunne også høre at der var noget løst mørtel inde bagved. Efter at have fjernet væv og det mørtel der var løst står jeg tilbage med en reparation som fremstår af billedet. De fliser I kan se er yderkanten af brusenichen.

Da jeg ikke lige har penge til en håndværker og samtidigt tænker at det er jeg da selv nødt til at kunne klare som husejer så vil jeg meget gerne høre jeres bud på hvilken "mørtel" jeg skal bruge til rep. og i det hele taget hvordan i ville gribe det an uden at hele væggen skal skraldes ned osv. Da der er tale om vådrum vil det jo unægteligt blive plasket på - og jeg tænkte derfor at der er to muligheder - enten at bruge den helt rigtige mørtel (som er?) og efterfølgende "male" det med noget vandbestandigt (som f.eks.?) - eller alternativt bruge noget "mørtel" der er vandtæt (a la fliseklæb?). Til sidst en gang maling med høj glans.

Hvad ville I foreslå?

På forhånd tak fordi I gider bruge tid på mit indlæg :-)

Mvh

Peter

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjaa - så længe du laver vådrumsmembran er det nok ikke så vigtigt hvad du bruger - Dog er der noget dybde, så lad være med at bruge spartel - det synker for meget og tørrer for langomt. Mit forslag - en vandtæt reparationsbeton


Mvh Troels

Det er ikke så nemt. Der er tilsyneladende tale om et badeværelse fra den tid der var FØR vådrums membran. Og så er det endda med væv og maling i bruseniche. 

Det undrer mig lidt at det var væv der var løs men det er tilsyneladende i gulvet at hullet er. 

Men reparation med fliselim blandet med sand vil være lige så godt som det der var tidligere. Og så skal du alligevel have fliselim til at sætte fliser fast igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej

Tak for svar begge to! Bare lige til afklaring så er hullet altså i væggen og ikke gulvet.

Jeg var fortsat i tvivl så var i dag forbi XL Byg Proff og høre deres mening - her var anbefalingen noget Skalflex Reparationsmørtel og efterfølgende LIP VS 30 vådrumsmembran. Jeg er ikke klar over om den reparationsmørtel indeholdt beton og tror heller ikke at den var vandtæt, men med vådrumsmembranen passer de sikkert fint sammen. Hvis nogen mener at de to produkter til at løse dette er en dårlig ide så hører jeg gerne herom.

Tak for jeres hjælp!

Mvh

Peter

Så er hullet altså i væggen billedet snyder så ret meget ! ! 

Hvis der ikke i forvejen er vådrumsmembran så får du ikke noget ud af den del.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også