Nogen erfaringer med nilfisk centralstoevsuger all in 1

Hej LDS


Jeg går med tankerne om at få mig en centralstøvsuger. Jeg syntes ikke der står for meget på nettet om folks erfaringer med en CS.

Er der nogle som har en centralstøvsuger, er den det værd? Hvad model bruger du?

Jeg overvejer at købe denne model

https://www.bilka.dk/elektronik/sto.../100285380

Hej LDS Jeg går med tankerne om at få mig en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var en Nilfisk-Frithiof Supreme LCD med pose til huse op til ca. 500m2. Jeg bruger med pose - uden pose sviner mere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er enig med jenshøj. Har også en centralstøvsuger og finder at slangen er mere besværlig at slæbe rundt på end en alm støvsuger og tynd ledning.

Vores er bestemt ikke lige så effektiv son en 'rigtig' støvsuger men suger tilstrækkeligt.

Slangen er rullet op bag en dør, og fylder også godt op at have liggende hvis man ikke lige ruller op efter endt arbejde...f.eks. hvis man ved man skal støvsuge endnu et værrelse om nogle timer - så flyder den på gulvet i de timer...og det fylder betydeligt mere end en alm støvsuger.

Slangen er i øvrigt med tænd/sluk og den kan godt gå i stykker hvis børn/kone bare smidder den efter brug - en ny slange/hoved er ikke billig..

I dag bruger vi primært vores lg robot, den støvsuger stor set lige så godt, er støjsvag og spare os for meget tid/arbejde. Vi bruger kun centralstøvsugeren i specielle situationer som kræver en rigtig støvsuger (f.eks. l

Vores løse tæpper) 


NielsChr skrev den 08-05-2019 07:21:11

Jeg er enig med jenshøj. Har også en centralstøvsuger og finder at slangen er mere besværlig at slæbe rundt på end en alm støvsuger og tynd ledning.

Vores er bestemt ikke lige så effektiv son en 'rigtig' støvsuger men suger tilstrækkeligt.

Slangen er rullet op bag en dør, og fylder også godt op at have liggende hvis man ikke lige ruller op efter endt arbejde...f.eks. hvis man ved man skal støvsuge endnu et værrelse om nogle timer - så flyder den på gulvet i de timer...og det fylder betydeligt mere end en alm støvsuger.

Slangen er i øvrigt med tænd/sluk og den kan godt gå i stykker hvis børn/kone bare smidder den efter brug - en ny slange/hoved er ikke billig..

I dag bruger vi primært vores lg robot, den støvsuger stor set lige så godt, er støjsvag og spare os for meget tid/arbejde. Vi bruger kun centralstøvsugeren i specielle situationer som kræver en rigtig støvsuger (f.eks. l

Vores løse tæpper) 


 Hvis en alm støvsuger suger mere end din central støvsuger er den i stykker eller monteret forkert. Der er vildt meget sug i min, hvis jeg ikke bruge hårene på støvsuger hovedet kan jeg næsten ikke flytte den da den suger vacuum mod gulvet.

Det er muligt at et nyt filter er tiltrængt, men tryktab i lange rør er nu en gang større end i et kort. En turbinemotor er ikke lige så effektiv til at suge igennem 25 meter rør dertil krogede rør forgreninger til 4 udtag (hver udtag er ikke 100% tæt) og man har opskrift på noget som ikke er super effektivt.


Anyhov det er ikke suge styrken som gør jeg ikke længere bruger den, det er mere det at roboten gør et fantastisk godt stykke arbejde på få minutter og det samtidig er meget nemmere.

Vi har brugt roboten nu i 3 år og vil ikke undvære den, centrslstøvsugeren derimod ville vi ikke savne

Tja - en robotstøvsugers største egenskab er, at flyttet støver fra gulvet op på hylder og vindueskarme.   

Jeg har set dem i funktion og er ikke imponeret.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har boet et sted med centralsuger. Den gik i stykker og så blev den bare nedlagt. Den almindelig gulvsugermodel var for længst anskaffet som supplement og tog bare over. 

Bakseriet med 10 m slangeværk var simpelthen for omstændigt.  Måske var slangen en for stift model, men alle ulemper som jenshøj beskriver kan jeg genkende  i den grad.

Ja det larmer ikke mens man støvsuger. Men bliver det sjovere af den grund?
HEPA filtre er nu ikke så ringe endda.

Så hellere 2: En klassisk gulvstøvsuger + batteridreven rygbåren støvsuger + nogle gode lukkede hørebøffer - Det er endda billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis