Nogen erfaringer med nilfisk centralstoevsuger all in 1

Hej LDS


Jeg går med tankerne om at få mig en centralstøvsuger. Jeg syntes ikke der står for meget på nettet om folks erfaringer med en CS.

Er der nogle som har en centralstøvsuger, er den det værd? Hvad model bruger du?

Jeg overvejer at købe denne model

https://www.bilka.dk/elektronik/sto.../100285380

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har en der sådan ca. er magen til den du kigger på. 

Der er specificeret hvor meget rør der er med til at montere ind i gulv eller væg. Så du skal overveje om det er passende.

Sugeren skal jo hænge et sted og derfra skal der gå rør rundt i huset til et par udtag. Disse skal sidde så de 10 m slange kan nå ud til enhver hjørne i huset.

Desuden skal der gå et udstødnings rør ud i det fri. 

Bemærk at denne model er med pose, men den kan godt køre uden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-05-2019 17:12:54

Vi har en der sådan ca. er magen til den du kigger på. 

Der er specificeret hvor meget rør der er med til at montere ind i gulv eller væg. Så du skal overveje om det er passende.

Sugeren skal jo hænge et sted og derfra skal der gå rør rundt i huset til et par udtag. Disse skal sidde så de 10 m slange kan nå ud til enhver hjørne i huset.

Desuden skal der gå et udstødnings rør ud i det fri. 

Bemærk at denne model er med pose, men den kan godt køre uden.

 Okay, men den er nemlig billigere end den til 150 m2 kan jeg se. 

Har tænkt mig at lave en 9 m lang snor og gå rundt og se hvor ca de skal sidde de udtag.

Hvor tilfreds er du med jeres? Virker det godt eller er der nogle vanskeligheder med den i daglig brug?

Vi har 1 udtag midt i stuetage, og 1 på loftet. Det kan netop nå rundt undtagen inderste hjørne af walk-in-clos. 

Det er dejlig at køre med, men man skal vænne sig til at suget er godt nok selv om det ikke larmer så meget. Slangen er nemmere at slæbe op ad trappen end end støvsuger. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-05-2019 18:16:58

Vi har 1 udtag midt i stuetage, og 1 på loftet. Det kan netop nå rundt undtagen inderste hjørne af walk-in-clos. 

Det er dejlig at køre med, men man skal vænne sig til at suget er godt nok selv om det ikke larmer så meget. Slangen er nemmere at slæbe op ad trappen end end støvsuger. 


 okay så burde 3 være nok til vores 120 m2 hus. Har det en god nok sugeevne ? er bage for der netop vil falde affald tilbage ned af røret når man er færdig med at støvsuge nemlig

Det suger som en almindelig støvsuger. Men fordelen er at det meget fine støv ikke kommer ud i stuen ( igennem støvsuger filter ) da udblæsnings luften blæses ud i det fri


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Er glad for min central støvsuger, suger langt bedre end alm. støvsuger, den er virvler ikke støv rundt pga. afkast fra motor og den larmer heller ikke, kun lyden af luften.

Har i så valgt den billige eller den lidt dyre? Har i pose eller uden pose?

Det lyder til at være en god investering så

Jeg er lidt træt af min centralstøvsuger, og skulle jeg vælge i dag købte jeg en almindelig støvsuger. De fås rimeligt lydløse i dag.

Problemet med centralstøvsugeren er slangen. Jeg har sådan en med afbryder i håndtaget, og en ledning i slangen. Denne er ret tung at bakse rundt med. Skulle jeg vælge i dag, blev det uden afbryder i håndtaget - eller med trådløs afbryder, hvis det findes, så slangen bliver lettere.

Næste problem er, at man trækker slangen efter sig. Når man trækker den gennem en dør, så kommer slangen til at blive trukket op af karmen, hvilket laver skræmmer og ridser. Så nu går jeg og pletmaler det nederste af dørkarmene en gang om året. Man kan vist få en pose til at trække ud over slangen for at mindske ridserne, men så bliver slangen tungere.

Endelig så fylder 10 meter slange bare meget i skabet - en almindelig støvsuger fylder mindre. Og de 10 meter slange er også besværlige at bære rundt på, når man f.eks. skal op af en trappe.

Det positive ved centralstøvsugeren er, at udblæsningsluften ikke bliver blæst ud i det rum man befinder sig. Og støvsugning af trappe er også lettere. Men har man ikke en trappe, så ser jeg flere problemer med centralstøvsugeren end den løser.

Bortset fra den lange slange, er jeg tilfreds med vores centralstøvsuger. Største fordel er, et huset ikke mere lugter af våd hund når der støvsuges.   

Jeg havde en mistanke om at anakondaen ville være til besvær, så jeg satte ekstra sugekontakter og en større maskine der suger alt op.

Næste projekt er at afkorte anakondaen så den kun er halv så lang og noget lettere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 07-05-2019 13:41:23

Bortset fra den lange slange, er jeg tilfreds med vores centralstøvsuger. Største fordel er, et huset ikke mere lugter af våd hund når der støvsuges.   

Jeg havde en mistanke om at anakondaen ville være til besvær, så jeg satte ekstra sugekontakter og en større maskine der suger alt op.

Næste projekt er at afkorte anakondaen så den kun er halv så lang og noget lettere.

 Købte du bare den model der hedder 250 eller købte du et andet mærke? Bruger du maskinen med eller uden pose?

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis