Hvad er en god plæneklipper?

Min overskrift siger egentlig det meste. Hvad er en god plæneklipper? 

Når jeg ser på specs på BAUHAUS, Silvan, Harald Nyborg etc. Så er der nærmest kun ét parameter, der ændrer sig markant... Prisen.

De er alle selvkørende. 

Der er alle med bioklip, bag/sideudkast. 

De har allesammen mellem 139 og 196cc motorer med 2900rpm.

Så hvad er argumentet for en dyr maskine? For pris kontra specs, så vinder Harald Nyborg ubetinget? Men overser jeg noget? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da jeg kikkede efter ny maskine, var mine retningslinjer:
1 Klippebredde. Jeg har mange træer og buske, hvilket betyder at jeg skal ud og ind i mellem dem.
2 Bioklip. (livet er for kort til at samle græs op)
3. Forhjulstrukken. Da jeg ser det som en fordel i min have.
Disse ting var de vigtige og kunne et mærke så mønstre noget mere så var det et plus.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvis du ikke vil bruge opsamler, men foretrækker at bio-klippe eller bruge sideudkast, så vælg en med forhjulstræk!

Når de skal trækkes tilbage eller der skal vendes, så er det bare et liile tryk ned på håndtaget og hjulene snurrer frit uden belastning af gearkassen.

På en baghjulstrukket skal bøjlen til fremdrift slippes hver gang du skal trække klipperen lidt baglæns, ellers dør gearkassen rimelig hurtig på mange af maskinerne, fordi al vægten er på baghjulene.

Bruger man opsamleren meget kan det være en fordel med baghjulstræk, for at den kan trække fremad, når samleren er ved at være fuld.

Forhjulstræk virker klart som en fordel. Og jeg er helt klart på bioklip for at gøre det nemmere og hurtigere. 

Hvad med motorstørrelse? Hvor meget betydning har det om den har 139cc eller 196cc?

En god plæneklipper er en hvor man kan få reservedele til, også om 5 eller 10 år. der er flere af de plæneklippere af 'ukendte mærker' hvor det kan være besværligt af få resevedele til


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Køb en Klippo, det virker, år efter år.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis