hvor meget beton skal der i en funderblok?

hej jeg håber i kan hjælpe. 

jeg er ved at lave en overdækket tresse hvor muren bliver lavet i Funderblokke. 29*20*50 cm. 

muren er af varierende højde, men jeg har regnet ud at jeg skal bruge 1194 funderblokke. 

mit spørgsmål er så, hvor meget beton skal jeg bruge? 

og hvad giver resultatet i  cement?og  støbemix

altså hvor mange kg af hver ved blandings forhold 1:6

jeg har forsøgt at beregne via flere formler på nettet og der der er ved Aalborgportland. 

men jeg kan ikke rigtig få resultatet til at passe.  

hej jeg håber i kan hjælpe.  jeg er ved at lave en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når du skal bruge så meget beton, får du det jo alligevel leveret af flere omgange.

Så passer det nok fint nok at lave det af 3-4 omgange

Så start med at fylde renden, og måske sætte første række blokke, men de skal jo helst stå helt præcist.

Der skal vel også lidt jern i ???


Vi prøver igen, i morgen --

Du skal rådføre dig med nogen der kan regne på det. For det du laver kan ikke holde. Tænk på hvor meget jordtryk der er på sådan en væg samtidig bliver der også nogle udfordringer i forhold til at holde tørt bagved sådan en væg. Tror du skal have mindst to søjler støbt for ca hver 8 meter må det så blive. Heb 120 burde kunne gøre det den skal ned under bunden af blokkene. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt: Det er jo ikke en støttemur han laver. Bare en ganske almindelig fritstående lang mur (dog ikke noget man normalt ser i parcelhushaver) der er gravet 1 m. ned i jorden.

¨muren er så lang som min have. 

grunden til mit projekt er, at jeg bor ud til en større landevej, og håber muren vil fjerne en del af støje. samtidig ligger min have ud mod west og skal kunne holde til westenvinden.

der skal naturligvis noget jern i, og kun tag dækning på de ca 16 meter.

og der kommer en lang væg. 

og 3 mindre side væge på denne som støtte. 

vinden er den primær grund til at den kommer 1 meter ned i jorden. således både jord og side væge skal være med til at holde den på plads. 

Jeg mener personligt at det er en dårlig løsning du har gang. Du skal bryde vinden ikke blokerer den, det er noget man har brugt utrolige mængder af tid på at undersøge. Hvad angår lyden er det også helt vildt og etablere sådan en flade den ændrer lyden men fjerner den ikke.


Hvis du vil fortsætte dit projekt kan du med fordel mure det blokke i stedet for at støbe den. Det er også en del billigere. Det kan sagtens laves både pænt og billigt. Inden du bestemmer dig bør du altså også lige undersøge hvordan sollyset om aftenen kommer til at være for det kan du nemt blive snydt af. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis