Hvor meget må pex rør bøjes

Har en tilbygningen med gulvvarme hvor reguleringen er lavet på "simpel" maner dvs. To stumper pex der stikker op ad gulvet forbundet med en termostat. (der er noget vi har købt ikke noget vi selv har fået lavet) 


Dette har virket fint, men nu er der kommet et lille nyt familiemedlem som syntes det er utroligt spænende at hive i termostaten og dermed bøje pex rørene. Umiddelbart tænker jeg at de må være stærke nok til at han ikke kan lave et brud med håndkraft men ville lige få en ekstra vurdering her

Hvad siger i? 




Ask
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det samme som dig selv.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tror heller ikke der sker noget, men bliver der taget fat i termostaten, er der jo en ret skarp kant nede ved gulvet.

Men du har vel selv prøvet at hive i det, og virker det stabilt, sser jeg ingen problemer.

Alternativt kunne du sætte en rørbære på i midten.


Vi prøver igen, i morgen --

Har godt overvejet det med en rørbærer, men for at komme til skal ventilen jo skrues af og dvs vandet skal af anlægget... Så hvis der ikke er farer på fære vil jeg nok springe den del over 


Ask

Jeg ville lave en rørbære/støtte af et stykke patentbånd som kunne skrues fast i væggen under røret så du ikke behøver at afmontere det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis