Hvad er forskellen mellem en hems og et loft?

kan nogen hjælpe mig? Jeg har læst en del om reglerne for hems på 4,5 kvadratmeter. 

For at få en "2. sal"  i min bolig, planlægger jeg at lægge gulv på hanebåndsspærrene i min villa(langt mere en 4.5 m2 )  samt isolere under taget. At der er et gulv og isoleret gør jo ikke i sig selv loftet til et beboelsesrum(så det kan myndighederne jo ikke klage over) 

Så planlægger jeg at flytte et skrivebord derop samt en seng osv. og dette er så ulovligt kan jeg forstå, men kun hvis jeg bruger dem... (opbevaring er lovligt) Mit spørgsmål går på: Hvad er pointen i at folk går så meget op i kun at lave hems på max 4.5 kvadratmeter? Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke bare lægger gulv på hele arealet. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis din "hems" bliver større end 4,5 m2 tæller arealet med i boligarealet.


Søren O

jamen hvad er definitionen på en hems i såfald? at jeg lægger gulv på hanebåndsspærrene ,et gulv på f.eks. 15 kvaddratmeter kan umuligt i sig selv gøre det til boligareal (med de deraf følgende krav) pt ligger der rockwool - at afdække disse rockwool plader med træplanker gør det ikke til et beboelsesrum endsige en hems, det gør det blot muligt at gå på uden at falde igennem ned til 1. sal. 

Prøv at søge på "hems" på bolius.dk. Så får du en længere forklaring.


Søren O

Grunden til at folk laver hems på 4,5 kvm er at de gerne - lovligt - vil kunne udnytte rummet til bolig uden at de skal tænke over særskilt krav til rummet og uden at få forhøjet skat pga ekstra boligareal 


Ask

Hvis du har et opvarmet areal med gulv og loft, hvorfor skulle det så ikke være boligareal? At der måske ikke er så højt til loftet og der ikke er vinduer betyder ikke at det ikke skal være. 

En hems er også boligareal, men der ligger blot en særregel om at man gerne må bygge 4,5 kvm uden det tælles med i bebyggelsesprocenten.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis