Lægning af klinker

Følg tråden
VisiTorS
VisiTorS
Postnr: 9362
VisiTorS VisiTorS

Hej LDS.

Jeg skal snart til at lægge klinger i min tilbygning. Men da jeg fik støbt betongulvet kom der frost springninger da der var lidt for koldt. Firmaret har sagt de nok skal komme og slibe det, men er lidt træt af at vente på dem nu. Men kan jeg ikke sagtens ligge mine klinger uden der skal slibes. Fliserne er 60*30 cm.

//Tim

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Hvis ikke det er close up billeder, er der alt for store grater. Er der ikke plads til et tyndt lag selvnivellerende?

johnm
johnm
johnm johnm

Hvis det er flydebeton skal der slibes da der kan være slamlag med dårlig vedhæftning.

De små huller der er , som jeg ser det ikke et problem.

kmflisemester
kmflisemester
Postnr: 7140
kmflisemester kmflisemester

Det er ikke for planheden der skal slibes (men hvis der er noget, er det en god ting at finde det inden de kommer) Det er det lysegrå cementslam der er i toppen der skal væk. Du risikerer efter et par år at der bliver store felter med skrukke fliser. Du kan prøve at kradse lidt i det med en skruetrækker. Hvis der har været frost er det med garanti blevet værre.

Vær opmærksom pa at betonen som regel stiger lidt ud mod brædder og flamingo udsparringener og andet der nu er brugt, fordi udtørringen er anderledes der.  Hvis man har lagt en flamingo plade hvor bruse nichen er støbt med henblik på at håndstøbe med fald senere, så stiger betonen tit de sidste 5-10 cm og skal slibes ekstra. Ellers får du bagfald på de første fliser omkring nichen. Alternativt skal der lægges 1-2 mm ekstra lim i hele badet undtagen 10 cm rundt omkring forsænkningen,

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.