Kommunen er ude efter min vandboring

Syddjurs kommune har besluttet at private vandboringer ikke må etableres,udbedres, ændres etc. fra midten af denne måned.

Min vandboring ligner noget der er ældgammelt, det er et gammelt rustent rør med en diameter på ca. 15 cm der går ned i jorden.

Kan jeg få skiftet pumpen for et beløb der er til at betale sig fra? - og forhåbentlig forlænge vandboringens levetid?


 

Syddjurs kommune har besluttet at private... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Overdelen i det store rør skal skrues af, så kan det hele hives op. Det kan være en fordel at have prof hjælp til det. Er den adskilt og pumpen tabes ned i boringen så er den væk.

Det er set hos en lokal landmand hvor man tabte markvandings pumpen. Der blev fisket efter den med stålwire løkker og man fik også fat i den. Men kablet lå jo som en gummi rinkning over den nede i hullet, og den kunne ikke komme op. Der måtte man lave en ny boring ved siden af.

Da det var blevet gjort på en eller anden ansvars forsikring, fik manden fat i en større kran. Den kunne tage den op, og det var kun kablet der blev ødelagt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Paddington skrev den 05-05-2019 17:41:36

Er der nogen måde at bestemme boringens dybde uden at åbne og pege laserafstandsmåleren ned?

 De fleste boringer er registreret, mener det er på din.geo.dk der kan man finde mange informationer om ens grund, og hvis boring er registreret, så står eer måske også hvor dyb den er - ellers kan google måske hjælpe 😉

Den er registreret i jupiter databasen, men der er ingen information ud over at den findes.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også