Rende til sokkel gravet for bred...

Hej med jer. Jeg har gravet rende til fundament på en hustilbygning. Der er tale om en tilføjelse til eksisterende bygning. Renden skulle være 30 cm, men er desværre endt på 40 cm, altså 10 cm bredere end den skulle have været. De overskydende cm ligger på rendens yderside. Er der nogen der har tips til hvordan man kan kompensere for den manglende jord på ydersiden? Jeg tænker som udgangspunkt på en forskalling... Samlet omfang af soklen er beskeden. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bliver det ikke dyrere i træ og tid end hvad den ekstra beton vil koste ?.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

En anden mulighed er at stable fundablokke.


Søren O

Jeg vil gerne have en jævn yderside. Så ideen med fundablokke lyder som en god løsning. Er den dyr? 

For private er fundablokke en god og billig løsning, der samtidig giver jævne sider som du ønsker. Søg på nettet efter de billige tilbud.

De jævne sider letter indvendig isolering i gulv og kant.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Når du bruger fundablokke skal du naturligvis ikke bruge så meget cement ( beton)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej,


Er det ikke lige meget om soklen er ujævn under terræn?

Skal der ikke mures to eller tre lecaterm blokke ovenpå? 3


/K

Jo KSC, men der skal også være en pæn, jævn lodret udvendig flade på ca. 50 cm til 120 mm tyk drænplade. Problemet er at jeg har gravet mig ud i det felt, hvor den egentlig skulle sidde.

Kunne man evt bruge (de relativt) billige tagplader til en udvendig forskalling af soklen som har et omfang på små 10 meter? Det er et ret lille støbeprojekt...

Våd beton vejer pænt meget, så en solid forskalling der holder tagpladerne kan hurtigt overstige udgifterne til fundablokkene.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej med jer og tak for mange gode og kloge råd. Jeg vender lige sagen med ham, jeg skal støbe sammen med. Nu ved jeg at det billigste bare at fylde hullet op med beton, nummer to er fundablokkene og den dyreste løsning nok er en forskalling, som kompensation for de 10 cm, jeg er kommet til at grave for meget af i bredden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis