Håber der er hjælp derude, da jeg er lidt i vildrede.
Mit hus bliver opvarmet med fjernvarme.
Har nu ringet efter 2 vvs'er til, at kigge på mit varmeanlæg med hver sin forklaring 🧐.
1. Vvs'er var meget usikker i forklaring. Brugte måske-ordet 1000 x undervejs 🥴.
Jeg har flere termostater som hvisler selv om de er lukket ned. (Bla en til gulvvarme og 2 alm. ( Pakdåserne er tjekket og umiddelbart ser de fine ud. Kan trykkes fint i bund og intet skidt bag skruen).
Har fået vvs'erne til, at tjekke for lækage/forbrug ved, at de lukker alle termostater ned incl termostat til varmevandsbeholder og returløbshanen til fjernvarmen. Aflæsning på måleren står på 0 l/t. Forbrug 0.4 kw/t. - Er det en rigtig fremgangsmåde, hvis man ikke trykprøver rør.
Kan problemerne være termostatventilerne som ikke lukker helt til pga alder. Flere af ventiler har nok sætter på 40+
Endvidere er der høj hvislen v/ varmtvandsbeholderen, når termostat er tændt på 2.5/3. Vvs'er kan ikke blive enige om, hvad fejlen skyldes. Enten fra varmtvandsbeholderen (1993, dårlig ventil eller rørføring til varmevandsbeholder er for lille (alm kobberrør).
På forhånd for gennemlæsning.