Regnvandsbeholder opbygning

Overvejer at få anskaffet mig en regnvandsbeholder på Ca 30-500 liter, så man ikke bruger postevand til haven. 

Tænker at anskaffe en større firkantet beholder, som skal stå tæt på dræn brønden, hvori der er en pumpe op til nedløbet fra tagrenden pt. 

Vandbeholderen skal pakkes ind i beklædning på en måde, eller hegn om, så man ikke ser den. 


Min tanke er at forbinde dræn pumpen til beholderen Ca 15 cm under toppen via en slange. Så pumpes drænvandet direkte op i tønden. 

For at undgå at den bliver overfyldt, vil jeg Ca 20 cm under toppen monterer en større afløbs slange, med direkte vej ned i nedløbet fra tagrenden. 

Så burde tønden aldrig kunne blive overfyldt. 


Hva tænker i? Nogen bedre løsninger? 

Evt smid et billede ind af jeres løsninger 


Mvh. Christian M
 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En bedre løsning er at vandet fra tagrenden løber direkte ned i din regnvandsbeholder, helst gennem et cyklonfikter. Så lader du blot dit overløb gå ned i regnvandsbrønden. På denne måde filtrerer  du det meste organiske materiale fra.

Stillestående vand i en tagbrønd vil rådne - og lugte.


Søren O
Søren O skrev den 02-05-2019 20:35:16

En bedre løsning er at vandet fra tagrenden løber direkte ned i din regnvandsbeholder, helst gennem et cyklonfikter. Så lader du blot dit overløb gå ned i regnvandsbrønden. På denne måde filtrerer  du det meste organiske materiale fra.

Stillestående vand i en tagbrønd vil rådne - og lugte.

 Er det ik bedre at få alt det rene og filtrede vand fra dræn brønden, end vandet fra taget? 

Drænbrønder tager alt vandet fra drænet om noget af huset, samt del af græsplænen. 



Mvh. Christian M
 

Jeg giver dig ret. Du må have rent vand i drænbrønden, når det ikke kommer fra taget. Jeg gik fejlagtigt ud fra at drænbrønden var en tagbrønd.

Jeg ville nok hæve overløbet i tanken helt op. Det gælder om at udnytte mest muligt.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis