Rive puds loft ned?

Hej,

Jeg er ved at rive 3 vægge ned for at skabe et køkkenalrum i min 91kvm lejlighed. I den forbindelse skal elskabet flyttes og nogle ledninger flyttes og skjules i loftet.

Jeg har haft en håndværker på besøg som foreslår helt at nedtage pudsloftet (træ brædder+strå+puds) og opbygge gips loft direkte på loft bjælkerne.

Mit spørgsmål er så om det virkeligt er nemmeste løsning at nedtage det hele for så at bygge op igen? Jeg forestiller mig at reparere pudset måske ikke er verdens sjoveste opgave, men ligefrem at nedtage det hele virker drastisk i mine ører.

Nogle af jer der evt. har erfaringer med sådan at dele :-) På forhånd mange tak. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogen der kan hjælpe med en mening?

hvis der er højt nok til loftet ville jeg sætte reagler under, isolere og sætte gips på. puds loftet lydisolerer godt og kan ikke brænde. Hvis du skal have dem ned skal du forberede dig på et helt utroligt svineri


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Altså dit problem er jo at det kan være lidt svært at få skjult ledningerne i et eksisterende pudset loft, særligt hvis det skal gå på tværs af strå og brædder. 

Hvis der ikke er mange skader på loftet kan der sagtens spartles og blive pænt. Det har jeg selv gjort i mit hus. Men jeg har svært ved at se hvordan du kan trækker elledninger nye steder i loftet samtidigt (jeg var så heldig at eksisterende jern rør kunne genbruges til lampeudtag) 


Ask

Det er irriterende når folk skriver noget der allerede er blevet skrevet i en tråd men her fortjæner det at blive gentaget: Det sviner helt sindsygt at tage sådan et loft ned, så det skal være absolut sidste udvej.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også