Tyverialarm: Erfaringer og anbefalinger?

Hej

Efter nu at have haft indbrud 3 gange på 2 år må jeg erkende, at vi nok skal have fat i en tyverialarm. Men hvad er godt?

Jeg håber, at I herinde vil dele jeres erfaringer og give nogle anbefalinger.

Jeg vil ikke have noget, hvor jeg skal betale for et løbende abonnement og vagtcentral idet jeg ikke tror på, at det giver nogen værdi.

Jeg er ikke specielt interesseret i videoovervågning.

Jeg vil helst ikke til at skulle trække kabler gennem vægge og etageadskillelser. (Dette udelukker nok alle systemer som ikke er trådløse og kører på batteri.)

Jeg vil gerne have noget der sender mig en SMS hver gang alarmen går. Så kan jeg enten selv tage hjem og kigge eller ringe til naboer og bede dem kigge eller ringe til politiet.

Jeg vil helst undgå noget som kræver en eller anden proprietær mobil-app eller lign. på mobiltelefonen. Det skal være via SMS.

Hvor stor et budget skal man regne med for sådan noget? 

Dem af jer der har videoovervågning: Hvad er jeres erfaringer med det? Har det været en fordel når der så har været indbrud? Altså har politiet overhovedet kunne bruge videomaterialet til noget og har de fanget tyven?


20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er jo lidt af en gætte konkurence.

hvordan bor du ? i hus eller lejlighed, hvor mange rum og kvadrat meter drejer det sig om.

antal etager, døre, vinduer.

en løsning kan være skal sikring hvor alle vinduer og døre sikres så man kan gå i huset om natten når det er sat til.

regler for sirene må lyde er 3 minutter udendørs og indendørs ingen oplyst af g4

vil mene video er et stærks værktøj hvis det er montert korrekt og udstyret er en god kvalitet.

prøv og kik på svane-el.dk de har udstyret


Min dobermann virker fortræffeligt

LL1 skrev den 02-05-2019 10:41:16

Min dobermann virker fortræffeligt

 Jeg har også en hund, men den tager vi jo typisk med på ture, osv. - tidspunkter hvor der har været indbrud.


jetdirect skrev den 02-05-2019 09:33:52

det er jo lidt af en gætte konkurence.

hvordan bor du ? i hus eller lejlighed, hvor mange rum og kvadrat meter drejer det sig om.

antal etager, døre, vinduer.

en løsning kan være skal sikring hvor alle vinduer og døre sikres så man kan gå i huset om natten når det er sat til.

regler for sirene må lyde er 3 minutter udendørs og indendørs ingen oplyst af g4

vil mene video er et stærks værktøj hvis det er montert korrekt og udstyret er en god kvalitet.

prøv og kik på svane-el.dk de har udstyret


 Jeg bor i et hus.

Der skal blot sikres ved en enkelt specifik dør eller måske to. Det er her de kommer ind. Døren er på bagsiden af huset, hvor de kan arbejde i fred for naboer osv. 

Jeg tænker umiddelbart at det skal være en bevægelsessensor i rummet med denne dør. Evt. også i et bestemt andet rum som man skal igennem for at komme videre rundt i huset.

Jeg vil gerne have noget der sender mig en sms. Og uden ledninger. 

Jeg kan godt selv finde alle mulige systemer på nettet, men jeg vil gerne høre om specifikke systemet som folk har faktiske erfaringer med. 

F.eks. sådan noget som:
hvor længe holder batteriet på de trådløse sensorer?
hvor effektive er sensorerne?
kræver det nogen bestemt app?
Er der nogen med videoovervågning som faktisk har brugt det til noget? Hvordan gik det så?
Er der problemer med falske alarmer?
osv. osv.


Annonce

Fra en anden side:

Hvad gør du, når du fanger indbryderen? Husk , politi beskytter ham mere end dig selv   

Er du nu sikker på, at du eller nabo kan nå i tiden? Og hvad, hvis I bliver angrebet?

Tror du, du får fred i sindet, når du hele tiden tjekker din mobil for indbrud? 

Tror de kommer ikke igen? Never ending story.

Det, hvad jeg vil sige er: 

skræm dem væk med synlige mekaniske sikringer i dit hus.

Halogenreflektor med bevægelses sensor, evt tilsluttet sirene

Hvis de har knust ruden: skift til lamineret ruden (det koster ikke meget mere).

Røgkanon i det rum, de kommer ind, osv


Voo skrev den 02-05-2019 19:53:03

Fra en anden side:

Hvad gør du, når du fanger indbryderen? Husk , politi beskytter ham mere end dig selv   

Er du nu sikker på, at du eller nabo kan nå i tiden? Og hvad, hvis I bliver angrebet?

Tror du, du får fred i sindet, når du hele tiden tjekker din mobil for indbrud? 

Tror de kommer ikke igen? Never ending story.

Det, hvad jeg vil sige er: 

skræm dem væk med synlige mekaniske sikringer i dit hus.

Halogenreflektor med bevægelses sensor, evt tilsluttet sirene

Hvis de har knust ruden: skift til lamineret ruden (det koster ikke meget mere).

Røgkanon i det rum, de kommer ind, osv


 Jeg skal ikke have fat i tyven. Det skal naboen heller ikke. Hvis alarmen går, kan jeg bede min nabo kigge ind, om der fx. går nogen rundt i huset. Hvis det gør, så kan jeg ringe til politiet.

Hvis jeg selv er i nærheden kan jeg selv tage hen og tjekke og ringe til politiet. 

Hvis jeg f.eks. er bortrejst er det meget meget værd at vide, at der har været indbrud, så jeg kan få ringet til forsikring/skadeservice og de kan få lukket knust rude, mv., så huset ikke bare står hen med pivåben dør og smadret rude i 14 dage, mens jeg er bortrejst. Det er sådan noget, jeg vil undgå.

DERUDOVER må alarmen jo gerne have en sirene som forhåbentligt kan stresse tyven eller endda skræmme ham væk igen.

Mit primære formål er ikke at totalt forhindre indbrud, idet jeg må erkende at det ikke kan lade sig gøre, medmindre man vil bo i et fort. Hvis nogen VIL ind, skal de nok komme det. 



Jeg har videoovervågning. 3 kameraer udenfor under udhænget som optager tyvene lige meget hvor de kommer fra. Og jeg har 1 indenfor som dækker alle fællesarealerne.

Jeg har valgt videoovervågning i stedet for en alarm, fordi jeg tror det er det mest forebyggende over for indbrud. 

Min teori er at når tyvene ser skiltningen og bagefter kameraerne, så går de væk fra huset igen og videre til næste hus. En indbrudsalarm går først igang når tyven er igang med indbruddet.  Hvis indbrudsalarmen går igang idet tyvene trænger ind, så har de allerede gjort forbrydelsen, ødelagt en indgang, samtidig med at sandsynligheden for at de bruger ekstra 60 sekunder i huset inden de smutter er nok nær sikker.

Hvis kameraerne ikke skræmmer dem væk, har jeg beviser fra indbruddet i form af videomateriale jeg bidrage med til efterforskningen. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg arbejder i politiet. Dette er dog min egen personlige mening. 

Min erfaring er, at høje sirener er noget der virker. 

Derudover er videoovervågning også godt, især hvis den er koblet til alarmselskab, som så kan give os i politiet et signalement af tyvene. 

Dog skal man overveje, om hvor meget de her selskaber egentlig kan følge med i ens liv, såfremt de ville dette? 

At betale for at en vægter skal køre frem til stedet, er derimod i mine øjne dumt. De må jo ikke overskride fartgrænserne, og kommer altid alt for sent. Ofte er vi fremme før dem.. 


Men en vanvittig høj alarm, det er altså noget der stresser og virker. Alarmen må meget gerne også larme udvendigt, så naboerne hører den os. 


Mvh. Christian M
 

Bruger hunden til vagt, men få noget med kamera i god opløsning, så du har mulighed for at inficere personer.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis