Indput omkring maling af kælder loftsbjælker

Jeg er ved at være færdig med klæder og mangler nu kun at male loftsbjælkerne.

Skal de være sorte eller hvide. Blank eller mart. Ru eller glat slebet.

Hvad siger i og hvordan ville i gøre det?

Se billeder.

Mvh

Martin

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Røde !

Farven er jo en smagssag. 

Du kan umulig glatslibe de bjælker, der skal ikke gøres noget som helst ved dem andet end de skal have samme farve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvide! Endelig hvide. Og lad dem stå som de er. Sorte eller farvede vil “trykke” loftet ned. Desuden vil støv og spindelvæv være meget tydeligt!

Men træk en fuge mellem loft og bjælke.


 

Tak for jeres indput!

Mellem plade og bjælke sætter jeg disse lister på: https://www.jemogfix.dk/kvartstafli...5/9027534/

Hælder også til hvide bjælker - tak

Skal maling være blank eller mat?

Blank er jo mest til glatte overflader. Men ved ikke rigtig.

Ville i fuge de største revner ud med acryl?

Min anbefaling: Hold dem hvide og med så meget glans som du kan finde. 60 eller 80.

Hvis du gerne vil have noget kontrast, så find en lys grå. Men lad den være en tand lysere end du tror, du gerne vil have. Grå kommer altid til at se mørkere ud end man forventer. Og det gør at rummet føles mindre.

Den kvartataf gør bjælken lavere og tykkere. Grimt. Brug en hvid malefuge (en fugemasse man kan male over) og fyld revnerne i plan med loft og mal op med loftmalingen. Fordi loftet sikkert ikke er plant overalt og deralligevel vil være revner mellem liste og loft. Og sikkert også mellem liste og bjælke. Enkelhed en kønnest. PS holder også på højglans.


 

Annonce
uldal skrev den 02-05-2019 10:08:25

Den kvartataf gør bjælken lavere og tykkere. Grimt. Brug en hvid malefuge (en fugemasse man kan male over) og fyld revnerne i plan med loft og mal op med loftmalingen. Fordi loftet sikkert ikke er plant overalt og deralligevel vil være revner mellem liste og loft. Og sikkert også mellem liste og bjælke. Enkelhed en kønnest. PS holder også på højglans.

 Jeg er enig med uldal omkring hvid malerfuge. Og køb en god en, f.eks. fra Dana. Lad være med at købe den billige fra Harald Nyborg. Jeg taler af (bitter) erfaring.

Jeg mener ikke du skal fylde naturlige revner ud i bjælker. Hvis du ville have "fejlfrie" bjælker skulle du have dækket dem ind med mdf plade. De naturlige er meget kønnere


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 02-05-2019 22:19:21

Jeg mener ikke du skal fylde naturlige revner ud i bjælker. Hvis du ville have "fejlfrie" bjælker skulle du have dækket dem ind med mdf plade. De naturlige er meget kønnere

 Det er en smagssag. Jeg synes personligt ikke, at det ser særligt pænt ud med en stor fed revne i en bjælke som er hvidmalet. Revnen ser sort ud og giver en grim kontrast. Det er min mening. Jeg ville fylde dem ud med, hvis jeg fandt dem grimme.   

Hov, hov! Jeg mente ikke at bruge fugemasse I bjælken, men i revnerne MELLEM loft og bjælke. Det som en liste ville dække. Lad endelig den rustikke bjælke være som den er!


 

Tak for input til jer alle :-)

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også